Bursa Kestel'de yoğun yağış sebebiyle büyük bir sel felaketi yaşanmıştı. Yüklü miktarda mal kaybı ve maalesef can kayıplarının da yaşandığı Kestel'de en büyük hasarı Dudaklı Köyü görürken çevre köyler de selden etkilendi.
EZGİ KAYI / BURSADA BUGÜN
Can kaybı yaşanmasa da, Kestel'in Seymen Mahallesi de selden etkilenerek hasar gören yerlerden biri oldu. Muhtar Nazım Tüsüs, "Köyümüzde devam eden bir hızlı tren çalışması var. Köyün üst kısmında toprak döküm sahaları var, bu toprağın buradan kayma olasılığı çok yüksekti. Dudaklı gibi ya da daha da beter olabilirdik" dedi.
"SEYMEN MAHALLESİ'NDE BÜYÜK KAYIPLAR YAŞAMADIK"
Nazım Tüsüs, "Yoğun bir yağışın sebebiyet verdiği sel Kestel ilçemizde maalesef kayıplara yol açtı. Komşu köylerimiz de selden olumsuz olarak oldukça fazla etkilendi. Bizim köyümüz vadi şeklinde bir oluşum, 1968 yılında da büyük bir sel felaketiyle karşı karşıya kalmış. Bu sefer, erkenden aldığımız önlemlerle Seymen Mahallesi'nde çok büyük kayıplar yaşamadık. Mal kaybolunca geri gelir ama kaybettiğimiz canlar gelmiyor. Köyümüzde devam eden bir hızlı tren çalışması var, köyün üst kısmında toprak döküm sahaları var, bu toprağın buradan kayma olasılığı çok yüksekti, Dudaklı'da yaşanan felaketin benzerini yaşayabilirdik ama neyse ki yaşamadık. Mahallenin alt kısımları su altında kaldı. Bahçeler, hayvanların yemleri zarar gördü. Suyun atılması için kullanılan pompalar arıza yaptı, bunun sebebi de biziz çünkü buralara atılan pet şişeler, çöpler bunların tıkanmasına neden oluyor. Bu pompalar suyu çekemeyince de su arazilere yayılmak durumunda kaldı" şeklinde konuştu.
"ÇEVREYE DUYARLI OLURSAK BU FELAKETLERİ DAHA AZ YAŞARIZ"
"Felaketten etkilenen herkese geçmiş olsun dileklerimi sunuyorum" diyen muhtar, "Çalışmalarımızı doğanın dengesini bozmadan yaparsak, yaşam şeklimizi doğayı kötü etkilemeyecek şekilde düzenlersek, çevreye duyarlı olursak bu felaketleri daha az yaşarız. Her şeyi devlet kurumlarından beklemek yerine kendimiz de çaba gösterirsek yaşanan bu felaketlerin önüne geçmemiz de daha az hasarla atlatmamız da mümkün olur" diyerek herkesi doğa bilinci ile hareket etmeye davet etti.
"DEVLET KURUMLARIMIZ YOĞUN BİR ŞEKİLDE ÇALIŞIYOR"
Tüsüs, devlet kurumlarının yanlarında olduğunu şu sözlerle ifade etti: "Tarım İl Müdürlüğü, İlçe Tarım Müdürlüğü, Kaymakamlık ve Valilik yoğun bir şekilde çalışmalarını yapıyor. Zararda olan çiftçilerimize yardımlar olacak. Afet bölgesi ilan edilmeyi tabii ki isteriz, köylünün eksiye geçmesi yerine en azından bu felaketten az hasarla çıkmasını talep ediyoruz. Ekonomik olarak sıkıntı yaşayan çiftçi uzun vadede çok daha farklı sorunlarla karşılaşıyor. Devlet kurumlarımızın destekleri umarız hep devam eder."
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Bursa Bölge, 2020.06.23 09:59