İşçi kıyımının başladığı otomobil devi Renault'un Bursa'daki fabrikasında üretim durdu. Gözlerse, 16.00-24.00 vardiyasında...
Birleşik Metal-İş Sendikası 5 Mayıs Şubesi'nden yapılan açıklamaya göre, "Renault'ta işçilerin örgütlülüğüne karşı bir süredir devam eden kirli işbirliği bugün işten atma saldırısına dönüştü. Gece vardiyasından itibaren üretime ara veren Renault yönetimi sabah saatlerinde telefonla aradığı işçilere işten çıkış tebligatı yapmaya başladı."
Birleşik Metal-İş Sendikası Bursa Şube Başkanı Ayhan Ekinci de, Bursada Bugün'e yaptığı açıklamada "Eylemlere katılma gibi çeşitli konular bahane edilerek Renault fabrikasında işten çıkarmalara başlandı. İlk olarak, birkaç kişiyle başlayan işçi kıyımı şu an 15 işçiye ulaşmış durumda" ifadelerini kullanmıştı.
Renault fabrikasında, 16.00-24.00, 24.00-08.00 ve 08.00-16.00 vardiyalarının iptal edilmesine gerekçe olarak teknik arıza gösterildi. Ancak emekçiler sosyal medyada, üretime ara verilmesini işçi kıyımına yönelik tepkileri engellemek olarak yorumladı. Fabrika yönetimi daha önce de söz vermesine karşın 'Sosyal Diyalog Komitesi' seçimlerini engellemişti.
Birleşik Metal-İş Sendikası 5 Mayıs Şubesi'nde emekçiler toplanmaya başlarken, fabrikada yaşanan işçi kıyımına ilişkin sendika yönetimi saat 14.00'te bir basın açıklaması gerçekleştirecek.
Metal İşçileri Birliği de emekçileri bu toplantıya katılmaya çağırdı ve şu açıklamayı paylaştı: "Reno işçisi arkadaş!!! Tofaş'ı, Mako'yu, Coşkunöz'ü unutma! Arkadaşını kaptırma! Eğer şu ya da bu bahanenin arkasına sığınıp geri durursan, yönetimi, MESS ve ortaklarını sevindirirsen arkası gelir... Bir daha yüzün gülmez."
Bu arada fabrikada gözler şimdi 16.00-24.00 vardiyasına çevrildi. Emekçiler sosyal medyadan, "Reno'da beyaz yakalı baskısı var. 4.12'den herkesi arıyorlar. İşbaşı yapacaksınız diye. Kimse bu çağrılara uymaz. Reno'da tek bir arkadaşımız yoksa üretim olmaz bu böyle biline" mesajlarını paylaştılar.
BURSA RENAULT'TA İŞÇİ KIYIMI BAŞLADI HABERİ İÇİN TIKLAYIN!
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Bursa Bölge, 2016.02.29 11:55