Osmangazi Belediye Başkanı Mustafa Dündar, ihtiyaç sahiplerine dağıttıkları erzak paketinin yanı sır alt gelir grubu için protein paketi hazırladıklarını vurguladı. Dündar, Osmangazi'de Suriye nüfusunun çok yaşadığı Çarşamba mahallesindeki son durumu da aktardı.
Bursada Bugün TV'de yayımlanan Sohbet Odası programına konuk olan Osmangazi Belediye Başkanı Mustafa Dündar, Coronavirüs tedbirleri kapsamında belediye olarak aldıkları önlem ve sundukları hizmetleri açıklarken, bir an önce normal hayatımıza dönmeyi arzu ettiğini dile getirdi.
'BANA BİR ŞEY OLMAZ' DEMEYİN
Sokağa çıkma yasaklarının bir tedbir olduğunu vurgulayan Mustafa Dündar, " Dünya genelinde Türkiye en iyi yöneten ülkelerin başında geliyor. Havanın güzelliği insanı dışarı davet eder ama sen içeri hapsoluyorsun. Osmangazi'de 120 fırın çalışmıştı. Asıl mesele 'bana bir şey olmaz' düşüncesini ortadan kaldırmaktır. Cumartesi kurulan pazarlar cuma günü, 19 Nisan Pazar günü kurulmayacak olan olanları da pazartesi günü açacağız. İnsanoğlu hırstan doğayı bu hale getirdi" diye konuştu.
YARDIMLAR SÜRÜYOR
Türkiye'de ilk Coronavirüs vakasının görülmesinin ardından 13 Mart itibariyle dezenfeksiyon çalışmalarına başladıklarını kaydeden Osmangazi Belediye Başkanı, " Yeni gelişmelere göre farklı adımlar attık. Pazar, alışveriş ve fırınların kontrolünü yapıyoruz. BESOB'la görüşüp onların tespit ettiği kişilere erzak yardımı yapıyoruz. 80 bin 65 yaş üstü nüfus var Osmangazi'de. 2 bini ise büyük ihtiyaç sahibi olanlar. Arkadaşlarımız büyük bir özveriyle çalışmalarını sahada sürdürüyor" ifadesini kullandı.
ALT GELİR GRUBUNA ÖZEL PAKET
Osmangazi Belediyesi olarak yeni bir paket hazırlığı içinde olduklarını aktaran Başkan Mustafa Dündar, " Bu pakette protein desteği vereceğiz. Çok daha alt gelir grubu ya da geliri olmayan insanları tespit edip, et ve süt ürünleri, kıyma, yumurta, peynir, sucuk, zeytin ve zeytinyağı, çikolata ürünleriyle paketi zenginleştirmek istiyoruz. 900 bin nüfusu olan metropol bir ilçedeyiz" dedi.
TEKSTİL ŞEHRİ BURSA'DA MASKE SIKINTISI KONUŞULMAMALI
Belediye olarak toplu alanlarda maske dağıttıklarını söyleyen Dündar, " Muhtarlıklara gönderdik. Maske üretimini kendileri de yapabilir. OSMEK Halk Eğitimle birlikte öğretmenlerle maskeleri üretiyorlar. Bursa hiç bu konuyu konuşmamalı. Fabrikaya 1-2 milyon maske üretmek ne maliyeti getirecek. Bir tekstil fabrikası bu süreçte şehrine sahip çıkmalıdır. Herkese görev düşüyor, sadece belediyeden olmaz. 70 ülkeden 230 öğrencisi olan Murat Hüdavendigar Anadolu İmam Hatip Lisesi İl Sağlık Müdürlüğü'nün talebi doğrultusunda 3D sistemiyle yeni tip maske üretiyor. Entübe hastalarda kullanılan 3 solunum cihazı üretti" açıklamasını yaptı.
YAPAY ZEKA VİRÜSE BİR ŞEY YAPSIN HADİ
İlçedeki vaka veya vefat sayılarına ilişkin kendilerinde bir veri olmadığını vurgulayan Mustafa Dündar, "Bütün veriler İl Sağlık Müdürlüğü'ndedir. Bize de böyle bir istatistik gelmedi. İlk baştan Bursa gerisinde gibi duruyordu. Burada da var. İstanbul gibi Bursa'da yurtdışı bağlantılı bir şehir. Hastaneler yoğun diye duyuyoruz. Benim görevim pazarları kontrol etmek, yaşlılara hizmet etmektir. Kimsenin uyarısını beklemeden herkesin kendi önlemini alması önemlidir. İnsan olarak haddimizi aştık. Gücümüzü yanlış kullandık. Doğaya zarar verdik ve ne diyor diye bakmadık. Irak ve Suriye bir devlet kalmadı. Libya duman oldu. Amerika teslim oldu. Trump'ın kibrinden eser kalmadı. Biz her şeyi biliriz, istediğimizi yönetiriz, yapay zeka bu virüse bir şey yapsın hadi. Aslında çok acizmişiz, görünmeyen bir şey herkesi evine hapsetti. En büyük ders bu" diye konuştu.
ÇARŞAMBA'DA SORUN YOK
Suriyelilerin yoğun olarak yaşadığı Çarşamba mahallesindeki Coronavirüs hassasiyetine ilişkin son durumu da paylaşan Başkan Dündar, "Onlar epeydir orada yaşıyor. Kendi kültürümüze uyum sağladılar. Arkadaşlar onların da ticarethanelerinde sürekli denetimler yapıyor. Herhangi bir sorun yok, bir sıkıntı söz konusu değil" ifadelerini kullandı.
OSMANGAZİ MEYDANI'NDA ÇALIŞMA SÜRÜYOR
Coronavirüs'le mücadele ederken bir yandan da diğer projeleri de sürdürmeye çalıştıklarını kaydeden Mustafa Dündar, "Bazı çalışmaları durdurduk. Park veya bahçe yapmıyoruz. Osmangazi Meydanı çalışması devam ediyor. Burada herhangi bir kesinti söz konusu değil. Büyük işler bunlar devam etmesi gerekiyor. Şimdilik ara verme söz konusu değil. Buna benzer işler yürüyor" diye konuştu.
KUCAKLAŞMA GELENEĞİ ORTADAN KALKSIN
Yerli ve milli dezenfektan malzemesi kullandıklarını aktaran Dündar, " Bor önemli bir maden. O maden kullanılarak üretilmiş bir tamamen yerli ve milli Borel markalı dezenfektanı aldık. Coronavirüs salgını yerli ve milli ürünlerimizin de daha fazla ortaya çıkmasına sebebiyet verdi. Yerli ürünlerimizin yaygın kullanıldığı süreç yaşıyoruz. Sabunları da gelecek. Bu sarılmaya bir şey koymak lazım. Kucaklaşma ve sarılma geleneği kalksın. Sadece tokalaşalım yeter" ifadelerini kullandı.
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Bursa Bölge, 2020.04.16 18:39