'Mahallemde Neler Oluyor?' programının bu haftaki durağı Bursa'nın Osmangazi İlçesi'ne bağlı Zafer Mahallesi oldu. Mahalle Muhtarı Ahmet Karaburun, en büyük sorunları olan Millet Bahçesi eksikliğinin Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın özel talimatıyla gerçekleştiğini ifade etti. Mahallelinin ise kentsel dönüşüm, ATM, kolluk kuvvetlerinin artırılması gibi talepleri var.
MEMET CAN YEŞİLBAŞ - HÜSEYİN İZCİ / BURSADA BUGÜN
'Mahallemde neler oluyor?' Programı bu hafta Zafer Mahallesine konuk oldu. Mahalle Muhtarı Ahmet Karaburun, mahalledeki projelerine değinirken, en büyük sorunlarının birer birer nasıl çözüldüğünü anlattı.
"SİZ GİDİN BİZ GEREKENİ YAPACAĞIZ"
Zafer Mahallesi'nin, Bursa'nın güzîde mahallelerinden olduğunu dikkat çeken Zafer Mahallesi Muhtarı Ahmet Karaburun, "1950'li yıllarda Balkanlardan göç eden insanlar tarafından kurulmuştur. Göç sonrası vatandaşlarımız birer kat ev yapmışlar ve Bursa'ya uyum sağlamışlar. Türkiye'ye adapte olarak çocuklarını okutmuşlardır. Yıldırım ve Osmangazi ilçelerini birbirinden ayıran Gökdere'nin sağ tarafında kurulmuştur. 2015'de Büyükşehir Belediye Binası yapıldı.
Gökdere Parkı mahallenin en büyük eksikliklerinden biriydi. Çok büyük uğraşlar sonucunda bu parkı yaptırıyoruz. Anadolu Mahallesi muhtarıyla Cumhurbaşkanımıza gittik ve durumu anlattık. 260 dönüm olan bu yerin Çevre ve Şehircilik Bakanlığı tarafından yapılmasını talep ettik. Olumlu bir yanıt aldık. Cumhurbaşkanımız omzumuza vurarak "Siz gidin biz gerekeni yapacağız" dedi ve Bursa'ya döndüğümüzde projeye hemen başlanıldığını gördük. Burası kötü bir yerdi, insanların kötü alışkanlıkları vardı. Bunlardan kurtulmuş olacağız. Temiz, güvenli bölge halkının yararlanabileceği bir park olacak. Mahallenin içinde kurulan Çarşamba Pazarı'nı bu 260 dönümlük yere aldırmaya çalışıyoruz. Mahallemizde olması gereken her şey hemen hemen oldu. Sağlık Ocağımızı da yaptık. Birkaç ay içerisinde doktor da atanınca hizmete açılmış olacak" ifadelerini kullandı.
"KENTSEL DÖNÜŞÜM KOLAY BİR İŞ DEĞİL"
Muhtar Karaburun, "Bazı vatandaşlarımız kentsel dönüşüm bekliyor ancak bu iş kolay bir iş değil. Yükseklik verilmediği için müteahhitler buna sıcak bakmıyor. Mahalle sakinlerinin arasında komşuluk ilişkilerinden dolayı Kentsel Dönüşüm'e sıcak bakmayanlarda var. Mahallede hırsız ve madde bağımlılığı olayları azaldı. Caminin çeşmesine varana kadar çalınıyor. Sadece bizim mahallemizde değil bu tip olaylar tüm Türkiye'de yaşanıyor. Gökdere Vadisi dediğimiz proje, Bursa'nın en büyük projesidir. Bakanlık hem projeyi yapıyor hem de güvenliği ve temizliğiyle de ilgilenecektir.
Ben 20 yıldır muhtarım, yapılan parkları kadınlarımız çok az kullanıyor. Bu park yapıldığı zaman insanlar ailecek buralara gelecekler" dedi.
"MUHTARIMIZ GÜZEL ÇALIŞIYOR"
Mahalle sakini Süleyman Özmen, "54 senedir bu mahallede yaşıyorum. Makedonya Üsküp'ten geldim. Buradaki alanın düzenlenmesi mahallemize değer katıyor. Mahallemizin daha da güzelleşeceğini düşünüyoruz. Büyükşehir Belediyesi'nin de mahallemize gelmesinden dolayı çok memnunuz. Mahallemizde yıllar içinde çok bir değişiklik yaşanmadı. Gençlerimiz kötü alışkanlıklara sahipler, özelliklede bu park alanını bu amaçlar için kullanıyorlardı. Muhtarımız güzel çalışıyor. Böyle tesisler ile gençlerin kötü alışkanlıklarından kurtulacağına inanıyorum. Eskiden bu parkın kapısından geçemiyorduk. Yapımı biter bitmez ailemizle geleceğiz" diye konuştu.
"DEPREM OLSA KAYIPLAR ÇOK OLUR"
Mahalle sakini Yüksel Yokuş, "Millet Bahçesi olarak yapılan park mahalle için güzel bir hizmet oldu. Mahallede ATM sıkıntısı çekiyoruz, vatandaşın ulaşması biraz zor. Yakın bir bölgeye ATM hizmeti sunulabilir diye düşünüyorum. Mahalleye kentsel dönüşüme ihtiyaç var. Sokaklarımız dar, araçlar çok, geçiş zorluğu çekiliyor, binalar eski, bir deprem olsa kayıplar çok olur. Mahallede komşuluk ilişkileri eskisi gibi devam ediyor. Mahalleye uygun bir kentsel dönüşüm iyi olur diye düşünüyorum" dedi.
"KOMŞULUK KÜLTÜRÜ DEVAM EDİYOR"
Mahalle Esnafı Bekir Bey, "Esnaf olarak mahalleden ve insanlardan memnunuz. 1998'den beri bu mahallede bizi herkes tanıyor. Kimseden bir zarar görmedik. Komşuluk kültürü devam ediyor. Büyük marketler açıldıktan sonra işler yavaşladı ancak yine çok şükür işlerimiz yürüyor. Türkiye'ye geldiğim için pişman değilim, çok memnunum. Makedonya'da Türkçe bilmiyorduk. Türkiye'ye gelince öğrendik" dedi.
Bursa Bölge, 2023.01.24 12:23