'Mahallemde Neler Oluyor' programının bu haftaki durağı, Bursa'nın Yıldırım İlçesi'ne bağlı Yeşil Mahallesi. Mahalle sakinleri tarafından oldukça sevilen Yeşil, yerli ve yabancı turistler tarafından da ilgi ile karşılanıyor. Mahalleli Yeşil için sadece "Her şeyiyle güzel" diyor.
RAMAZAN ACAR / BURSADA BUGÜN
Yeşil Mahalle Muhtarı Hasan Basri Yetim ve Yeşil Mahallesi vatandaşları 'Mahallemde Neler Oluyor' programının konuğu oldu. Muhtar Yetim, "Yeşil Mahallesi Bursa'nın vitrini, misafir odasıdır" derken mahalleliler ise, "Yeşil her yanıyla güzel" diye konuştu.
"BURSA'NIN VİTRİNİ"
5. döneminde 23 senedir Yeşil Mahalle Muhtarı olan Hasan Basri Yetim, "Mahallemiz 11 buçuk hektar alana sahip. Yaklaşık 3 bin 754'e yaklaşan nüfusuyla en eski yerleşim yerlerinden olan Yeşil mahallemiz, eski Bursa diye adlandırılan, Bursa'nın vitrini, Bursa'nın misafir odasıdır. Gerçekten 'Bursa'nın misafir odası' tabiri Yeşil'e çok yakışıyor. Dünya kültürel miras listesine ilave edildiğimiz günden beri, Yeşil Mahallesi'nin tanınırlığı ve misafirleri daha da çoğaldı. Yeşil Mahallesi, eski Bursa dediğimiz, Osmanlı'dan bugüne kadar gelen ender bölgelerden biri. Burada yaşamanın gerçekten bir ayrıcalık olduğunu iddia ediyoruz" dedi.
"YEŞİL'DE YAŞAMAK AYRICALIKTIR"
"Yeşil Türbesi, Yeşil Camii, Yeşil Hamamı, Yeşil İmareti ile birlikte mahallemiz tam anlamıyla külliye mahalle" diyen Yetim sözlerine şöyle sonlandırdı; "Çok büyük sorunlarımız olmamakla birlikte, ufak tefek sorunlarımız var. Bu sorunları da çok kısa sürede giderebiliyoruz. Bu mahallede yaşamak ayrıcalıktır dememizin en büyük nedenlerinden biri de bu. Dolayısıyla elini, gözünü ve dikkatini bizden esirgemeyen Sayın Bursa Valime, Sayın Yıldırım Kaymakamıma, Sayın Büyükşehir Belediye Başkanıma, Sayın Yıldırım Belediye Başkanıma ve çalışma arkadaşlarına teşekkür ediyorum."
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Bursa Bölge, 2022.04.05 08:58