Bursa'da toplu taşıma sorunları bitmezken yerine yenileri ekleniyor. Özel halk otobüsü olarak hizmet veren ve Emek- Timurtaş paşa arasında sefer yapan B43 otobüsünün Büyükşehir Belediyesi yönetimine geçmesiyle sorunlar ikiye katlandı.
ŞEYMA SÖNMEZ / BURSADA BUGÜN
Bursa'da artan nüfusla beraber ulaşım sorunu gittikçe büyüyor. Özellikle iş ve okul çıkışlarında yoğunluğun arttığı kente toplu taşıma vatandaşlara yetişemez duruma geldi.
Bursa'nın en çok kullanılan otobüslerinden birisi olan B43'te de sorunlar git gide artıyor. Daha öncelerde Özel Halk otobüsü olan ve büyük yeşil araca sahip olan bu hat Büyükşehir Belediyesinin işletimine geçerek küçük sarı minibüs haline getirildi.
Emek durağından kalkış yaparak Timurtaş Paşa'ya kadar giden ve Küçük Sanayi'ye uğrayarak uzun bir dolaşıma sahip olan bu otobüsün yolcusu çok fazla. Özellike Ataevler'e giren bu otobüs okul ve iş çıkışı saatlerinde hınca hınç talep görüyor.
Otobüs geçme sıklığının neredeyse ortalama 20 dk'da bir göründüğü otobüs yolcuların belirttiğine göre hiçbir zaman bu kadar sık geçmiyor.
Bazen durakta 50 dk kadar beklediğini ifade eden bir vatandaş bu otobüsün sık sık bu şekilde geciktiğini ve geldiklerinde de art arda gelerek bazısının kendilerini almadan geçtiğini ifade ediyor.
Sık sık sorunlarıyla gündeme gelen otobüs hakkında yapılan şikayetler oldukça fazla.
"Bu otobüslerde güvende hissetmiyorum"
Sabah ilk seferine Emek durağından başlayan B43 otobüsünde her sabah yolculuk yaptığını ifade eden bir vatandaş durumu şöyle özetledi:
"B43 şoförleri genellikle güzergahı bilmiyor. Sürekli yolcuların tarif etmesi gerekiyor ve tarif edilmediğinde yanlış yöne gidiyor. Bu nedenle işe geç kaldığım çok oldu. Bunun yanında ilk duraktan binmeme rağmen otobüsün zamanında kalkmadığı, şoförlerin işe geç kalma durumları da sık sık yaşanıyor. Akşam saatlerinde 4-6 arasında bu otobüs okul ve iş çıkışlarında hınca hınç doluyor. Otobüsün boyutu küçük olduğu için çok fazla yolcu binemiyor. Bu nedenle otobüs çoğu zaman bekleyenleri almadan ilerliyor. Otobüsün şoförü ise binmek isteyen ve saatlerce bekleyenlere sert çıkarak tepki gösteriyor. Arkadaki otobüsü beklemesini söylüyor. Fakat bu durumda yıolcu neredeyse 40 dk kadar tekrar otobüs beklemek zorunda kalıyor. Üstellk bu otobüsler o kadar kötü kullanıyor ki sürekli yapılan ani frenler yüzünden yolcular korkuyor. Açıkçası ben bu otobüslerde güvende hissetmiyorum. Zaten sık sık da kaza haberleri görüyoruz."
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Bursa Bölge, 2023.03.15 09:01