'Mahallemde Neler Oluyor?' programının bu haftaki durağı Bursa'nın Osmangazi ilçesine bağlı Hocahasan Mahallesi oldu. Mahalle Muhtarı Mustafa Yargıç, mahallenin sorunlarını dile getirirken, mahalle de kayıtlı 2 bin 400 Suriyeli'nin olduğunu ve mahalle sakinlerinin de bu durumdan şikayetçi olduğunu anlattı.
HÜSEYİN İZCİ - SİMLANUR İNCE / BURSADA BUGÜN
'Mahallemde Neler Oluyor?' programı bu hafta Bursa'nın Osmangazi ilçesine bağlı Hocahasan Mahallesi'ne konuk oldu. Mahalle Muhtarı Yargıç, mahallenin sorunlarını dile getirdi. Mahalle sakinleri ise bölgede yaşayan Suriyeliler'den yakınırken, mahallede uyuşturucu gibi sorunlar da olduğunu belirtti.
2019'da Hocahasan Mahalle Muhtarı olan Mustafa Yargıç, 3 dönemdir muhtarlık görevini sürdürdüğünü söyledi. Mahallenin en büyük sorunun kentsel dönüşüm olduğunu belirten Yargıç, devamında en büyük sorunun Suriyeliler olduğunu ifade etti. Yargıç, "Şu anda benim mahallemde 2 bin 400 kayıtlı Suriyeli var. Bunların içlerinde ortalama 50 hanede resmi kayıtlı Türk vatandaşlığına geçen Suriyeliler var. Bazıları Suriyeliler oy kullanıyor diyor. Sadece Türk vatandaşlığına geçen Suriyeliler oy kullanabiliyor" dedi.
"ÇOCUKLARI SAAT 3'E, 4'E KADAR UYUMUYOR, GÜRÜLTÜ HAT SAFHADA"
Hocahasan Mahallesine Suriyelilerin ilk taşındığı dönemde daha çok sorun yaşandığını ifade eden Yargıç, "Şu anda şikayet anlamında bize gelen çok bir şey yok ama mesela benim üst katımda Suriyeli bir aile var. 7 kişilik bir aile ve 5 çocuğu var. Çocukları saat 3'e 4'e kadar uyumuyor. Gürültü hat safhada. Bu konularda çok şikayet geliyor. Kendi yaşam kültürlerinden hiçbir zaman taviz vermiyorlar" şeklinde konuştu.
"NARKOTİK ŞU ANDA GÜZEL ÇALIŞMALAR YAPIYOR"
Mahallenin bir başka sorunun uyuşturucu olduğuna değinen Yargıç, "Torbacı diye tabir ettiğimiz insanlar var. Narkotik şu anda güzel çalışmalar yapıyor. Yarı yarıya eksildi diyebiliriz. Ama hala var. Biri gidiyor, biri geliyor. Ne kadar toplarsan topla illa çıkıyorlar" diye konuştu.
Mahallenin diğer bir sorununu anlatan Yargıç, "Belli sokaklarımızda geçtiğimiz günlerde yağan yağmurla giderlerde ve bazı bodrumlarda tepme oluyor. Zaman geçtikçe bu alt yapıların yapılması gerekmekte. Bazı zemin katta oturan vatandaşların da banyo ve tuvaletlerine pis gider suları girmekte" dedi.
"KÜLTÜREL FARKLILIKLAR VAR"
Apartmanında çok fazla Suriyeli'nin olduğunu söyleyen mahalle sakini, "Bazen rahatsız oluyoruz. Çok gürültü oluyorlar. Gece 11-12'de çocukları bir türlü uyutamıyorlar. Kültürel farklılıklar var. Çok sorun yaşıyoruz" diye anlattı.
"SABAHA KADAR UYUMUYORLAR DİYEBİLİRİM"
Suriyeliler'den şikayetçi olduğunu dile getiren bir başka vatandaş, "Mahalle sakinleri olarak bir sorunumuz yok ama Suriyeliler'in bizim kültürümüze ayak uydurması çok zor. Kişisel ilişkileri farklı, hayata bakışları farklı. En basit örneği; ekmeği çöpün yanına atıyorlar. Günah diyerek çöpe atmıyorlar. Sabaha kadar uyumuyorlar diyebilirim. Mahallede uyuşturucu sorunu da çok fazlaydı. Son zamanlarda operasyonlar fazlalaşınca biraz rahatladı" ifadelerini kullandı.
"YABANCILAR GELDİ, MAHALLEMİZ BOZULDU"
Bizim mahallemiz eskiden çok güzeldi diyen vatandaş, "Yabancılar gelmeden önce mahallemiz güzeldi. Yabancılar geldi, mahallemiz bozuldu. Bursa'nın en kötü semti burası oldu. Daha önce çöp kutuları dolmuyordu bile şimdi çöp kutusu almıyor, yerlere bırakıyorlar " dedi.
Semtte sadece bir okul olduğunu belirten vatandaş, "Altıparmak ikinci okul. Biz torunlarımızı 70-80 bine özel okullara gönderiyoruz. Okullarda çok fazla Suriyeli var" dedi.
"ERKEKLERİ BERBERDEN, KADINLARI KUYUMCUDAN ÇIKMIYOR AMA HALA PARA YOK DİYORLAR"
Mahallenin en büyük sorunu Suriyeliler diyen bir vatandaş, "Erkekleri berberden, kadınları kuyumcudan çıkmıyor ama hala para yok diyorlar. Kiralar çok yüksek. Bir evde 15 kişi kalıyorlar. Ay sonu her biri bin lira verse zaten 15 bin lira eder ama bir asgari ücretlinin bunu karşılaması mümkün değil" ifadelerinde bulundu.
Bursa Bölge, 2023.11.07 16:16