Bursa Hurda Pazarı'nda çalıntı mal mı satılıyor? Yıllardır oradan oraya ötelenen esnaf için neler söylendi? Vatandaşlar istedikleri ürüne ulaşabiliyor mu? Pazarda güvenlik nasıl sağlanıyor? Yüzde 85'leri bulan enflasyon ürünlere yansıdı mı? Doğru bilinen yanlışları Bursa Geridönüşümcüler Dayanışma Derneği Başkanı Mustafa Kemal Temur Bursada Bugün'e anlattı.
ERCAN ÇALIŞIR / BURSADA BUGÜN
Bursa Geridönüşümcüler Dayanışma Derneği Başkanı Mustafa Kemal Temur, hurda pazarı hakkında yanlış algı oluşturulduğunu söyledi.
Bursa Geridönüşümcüler Dayanışma Derneği Başkanı Mustafa Kemal Temur derneğin vergi mükellefi olduğunun altını çizerek, "Bugün vadesi gelen vergi borcumuzun ilk taksitini yatırdık. Devletimiz buradan para kazanıyor. Esnafımız 50 lira işgaliye ücreti ödüyor. Bu ücret gözünde bile değil çünkü; esnaf para kazanıyor. Belediyemize de kira ödüyoruz. Osmangazi Belediye Başkanımız Mustafa Dündar bu esnafı çileden, ötelenmişlikten kurtarıp böyle bir yer açtı. Esnafımızın tamamı başkanımıza minnettar" diye konuştu.
"BURADA HARAM ALIŞVERİŞ KESİNLİKLE DÖNEMEZ"
17 personelimizle burada güvenliği sağlıyoruz diyen Temur, "Vatandaşlarımız bilsin ki burada güvendeler. Bu esnafı yıllarca kötülediler, ötelediler. Burada esnafımız güler yüzlü ve halden anlayan insanlar. Burada hırsızlık malı satıldığı algısı kesinlikle yalandır. Ben ne esnafımı ne vatandaşımızı ne de devletimizi birbirine yedirtmem. Burada haram alışveriş kesinlikle dönemez. Eğer iddia eden varsa kimin kimden çalıntı mal alıp burada sattığını ispatlasın ki bizde o kişiyi bu pazara sokmayalım. Bizim denetimlerimiz çok sıkı. Fakat dediğim gibi varsa ispatlayabilecekleri harama bulaşmış kişileri aramızdan ayıralım" şeklinde konuştu.
"BABALARIN AİLELERİNE ALIŞVERİŞ YAPABİLDİĞİ BİR PAZAR"
2'nci El Geridönüşümcüler Pazarı'nın binlerce kişiye hitap ettiğini belirten Temur, "Yaşadığımız enflasyonist ortamda burada ki ürünler vatandaşın ulaşabileceği fiyatlarda. Mağazadan alışveriş yapamıyor insanlarımız. Biz burada maddi gücü olmayan babaların çocuklarına, eşlerine, kendilerine, annelerine, babalarına, akrabalarına, evlerine temel ihtiyaçlarını alabileceği bir pazar sunuyoruz. Bizim esnafımız bin yıldır ötelenmiş bir geçmişten gelmektedir fakat bunu devlete karşı, millete karşı antipati beslemek suretiyle kullanmamış bilakis vatandaşa hizmet etmeye devam etmiştir. Artık bu insanları kırmayalım, üzmeyelim. Burada ekonominin, geri dönüşümün döndüğünü kabul edelim. Vatandaşların hayrına ticaret yapıldığını kabul edelim. Mağazada 100 lira olan ürün burada 30 lira" ifadelerini kullandı.
OSMANGAZİ BELEDİYE BAŞKANINA TEŞEKKÜR
Osmangazi Belediye Başkanı Mustafa Dündar'ın esnafa sahip çıktığını dile getiren Temur sözlerini şöyle sonlandırdı;
"Bir asırdır oradan oraya itilmiş, sokaklarda satış yaparak hem ülke ekonomisine hem de ev ekonomilerine kazanç sağlamakla iştigal olan hurdacı diye tabir edilen geridönüşüm esnafını insan onuruna yakışır bir pazaryeri sunan Osmangazi Belediye Başkanı Mustafa Dündar'a teşekkür ediyorum. AB standartlarında, tuvaleti, mescidi olan tertemiz bir pazar yerimiz var. Esnaflarımızın mütevaziliğinde, vatandaşların planlı ve temiz bir ortamda alışveriş yapabilmesinin önünü açan ve bizlerden desteğini esirgemeyen Sayın Dündar'a tekrar tekrar teşekkür ediyorum."
Bizlerde esnafı bu kadar mutlu eden ender belediye başkanlarından Osmangazi Belediye Başkanı Mustafa Dündar'a teşşekkür ederiz.
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Bursa Bölge, 2022.12.26 08:59