"Mahallemde Neler Oluyor?" programının bu haftaki durağı Nilüfer Belediyesi'ne bağlı Beşevler Mahallesi oldu. Mahalle sakinleri genel anlamda mahallelerinden memnun gözükse de bazı sıkıntılar ön plana çıktı.
HÜSEYİN İZCİ / BURSADA BUGÜN
"Mahallemde Neler Oluyor?" programı bu hafta Beşevler Mahallesi'ndeydi. Mahalle halkı genel olarak mutlu gözükürken birkaç sorun öne çıktı. Mahalle muhtarı Erol Yılmazer ve mahalle sakinleri, en büyük sorun olarak mahallede bulunan 15 Temmuz İlkokulu'nun tadilatının bitmemesini söyledi.
4 dönemdir yaptığı çalışmalardan bahseden Beşevler Mahalle Muhtarı Erol Yılmazer, "Mahallemiz 4 mahalleye bölündü. Beşevler, Konak, Kültür ve Çamlıca olarak. Haliyle bazı hizmetlerimiz o mahallelerde kaldı. Dolayısıyla başta Park ve Bahçeler Müdürlüğü'nden hizmet alarak parklar diyebiliriz. Spor alanları, sağlık ocağı, okul ve buna benzer birçok eksik vardı. Eksik olan mevcut parkların revizesi ve lokasyanlarda eksik olan parkların imalatıyla ilgili 20 yıla yayılan bir süreçte tamamlandı. Mahalleye muhtar olduğumda 3 tane parkımız vardı şu an 19 tane parkımız var. Halı sahamız oluştu. İbrahim Yazıcı Stadyumu gerçekleşti ve şu an hizmet veriyor. Türkiye'nin yarı olimpik ilk jimnastik salonu mahalle sınırlarımız içinde. Kapalı Pazar yerimiz yoktu o gerçekleşti. Aile hekimliği binamız mahalle sınırlarımız içinde yoktu o gerçekleşti. Diş Hastanesi'nin bölgemizde olması için ciddi bir gayretimiz oldu. 4 tane devlet okulumuz var özel okullarımız var. 20 yıllık dönemde dolu dolu bir süreç yaşandı. Eksiğimiz yok gibi bir şey ama 25 yıldan beri hizmet veren sokaklar, asfalt, kaldırımlar, parkları da yavaş yavaş revize etmek gerekiyor. En büyük sıkıntımız şu an için bu. Bunlar da yenilendiğinde sıkıntılar azalır. Ama ihtiyaçlar bitmez sadece dönüşür" dedi.
"MART AYINDA BOŞALTILAN OKULDA HALA YOL ALINAMADI"
Mahalle sakinleri tarafından Lise talebi olduğunu söyleyen Yılmazer, "Bu bölgesel bir sıkıntı sadece mahallemizin bir sıkıntısı değil" dedi. Okul anlamında bir başka sıkıntıya değinen Yılmazer, "15 Temmuz İlkokulu, yanında Beşevler Anaokulu ve Halil İnalcık Bilim Sanat Merkezi, deprem araştırmaları sonucu okulun güçlendirilmesine karar verildi ama maalesef Mart ayında boşaltılan okulda hala yol alınamadı. Bundan dolayı oradaki yaklaşık 2 bin öğrenci çevredeki 2 kilometrelik mesafedeki okullarda eğitim almak zorunda kaldı. Oradaki okulları da sıkıntıya soktu. Öğretmen de sıkıntılı, öğrenci de, veli de, servisçi de. Yeni gelen Valimiz, Kaymakamımız, Milli Eğitim Müdürümüz ve İlçe Milli Eğitim Müdürümüz, olaya dâhil oldular. 2. döneme yetişeceğini söylüyorlar. Umarım yetişir. Bölge halkı olarak ciddi bir sıkıntıdan kurtulmuş olacağız. Tüm okullar rahatlayacak. Malum şu ekonomik şartlarda servis ücreti bile ciddi bir maliyet. Çevre mahalleler de okul eksikliğinden dolayı bizim mahallemizde gelip eğitim alıyor. Bir şey diyemiyoruz tabii ki eksiklik var. Çevredeki mahallelerimizde ilkokul, ortaokul oluştuğunda Beşevler Mahallesi olarak kendi okullarımız bize yetecek" ifadelerini kullandı.
"ASFALT VE KALDIRIM REVİZESİ İÇİN ÇALIŞIYORUZ"
Yapmak istediği projelerden bahseden Yılmazer, "Şu anda günlük hayatta çoğunluğa dokunacak özellikle asfalt ve kaldırım revizesi. Bunlar ciddi sıkıntı. 20-25 yılda yama ve artık delik deşik olmuş. Bu konuda da Belediye yöneticilerimizle hizmet tartışması yapıyoruz. En büyük hedefimiz bu ve kısa sürede yapabilmek. Hep ötelendi. 2020'den beri ciddi bir yol alamadık" dedi.
"MAHALLEMİZE MEYDAN YAPMAK İSTİYORUZ"
Bir başka projesine değinen Yılmazer, "Yapılaşma ve dönüşümden dolayı nefes alacak yer yok. Muhtarlığımızın yanında bir amfimiz var. Dönüşüm yapıp, köy meydanı, kadın derneği, dükkanlar, toplantı salonu ve Nilsem, Busmek kurs merkezleri, kadınlarımıza, gençlerimize, köy kahvesi gibi bir merkez oluşturabilmek. Projenin çizimi bitti. Uygulama noktasında ihaleye çıkması bekleniyor. Bu döneme yetişmez ama önümüzdeki dönemde başlansa ilk yılda toparlanabilir ve halkımızın hizmetine sunulur" şeklinde konuştu.
"BEŞEVLER MAHALLESİ'Nİ ÇOK SEVİYORUM"
Beşevler Mahallesi'ni çok sevdiğini dile getiren vatandaş, "Beşevler Mahallesi'ni çok seviyorum. Memnunum ama insanlar değişti tabi. Eski insanlar daha iyiydi. Şimdi eski insanlar kalmadı. Mahallemizde bir sıkıntı yok. Sessiz bir mahalle" dedi.
"BİR ŞİKÂYETİMİZ YOK"
Mahallesinin sakin olduğunu ifade eden mahalle sakini, "Bir şikâyetimiz yok mahallemizden. Nilüfer Belediyesi'nden de çok memnunuz. Kedi yuvalarını topluyorlar ondan rahatsız olduk. Ama komşular şikâyet ediyor. Sakin bir mahalle. İnsanlar evden işe gidip geliyor. Burada park bol olduğu için komşularla parklarda oturuyoruz" ifadelerini kullandı.
"KALDIRIMLARA PARK EDEN ARABALARDAN RAHATSIZ OLUYORUZ"
Mahalleden memnun olduklarını dile getiren fakat arabaların park sorununa dikkat çeken vatandaş, "Gayet memnunuz Beşverler'den. Diğer yerlere göre daha sessiz sakin bir yer. Yol kenarlarına kaldırımlara park eden arabalardan rahatsız oluyoruz. Hastanenin orada otopark var ama oraya bırakmıyorlar arabalarını. Mahallemizde çocuklara yönelik tiyatro, sinema gibi etkinlikler yok" şeklinde konuştu.
"TEK SIKINTIMIZ OKUL"
Mahallesini çok sevdiğini söyleyen vatandaş en büyük sıkıntılarının okul olduğunu belirterek, "Mahallemizden çok memnunum. Hiç memnun olmadığım bir şeye rastlamadım. Komşuluğumuz çok güzel. Her şey çok güzel burada. Akşamları parkta oturuyoruz ama tek masa yetmiyor bize. Bir tane daha istiyoruz aslında. Okul ihtiyacımız var. 15 Temmuz İlkokulu'na tadilat yapılıyor. Çocuklarımız farklı okullara gidiyor. O yönden mağdur oluyoruz. Tek sıkıntımız okul" dedi.
Bursa Bölge, 2023.10.10 13:37