Türkiye'nin en büyük doğal gaz dağıtım şirketlerinden Bursagaz, Bursa Milletvekillerini ve Belediye Başkanlarını genel müdürlük binasında ağırladı.
TBMM Çevre Komisyonu Başkan Vekili ve Bursa Milletvekili Müfit Aydın, Bursa Milletvekilleri Bennur Karaburun ve Osman Mesten, Yıldırım Belediye Başkanı İsmail Hakkı Edebali, Gürsu Belediye Başkanı Mustafa Işık, Bursa Çevre İl Müdürü Halit Turgut ve Bursa Tarım İl Müdürü Ömer Ceylan, Bursagaz'ın LEED Platinum sertifikalı genel müdürlük binası hakkında bilgi aldı. Ziyaret sırasında Bursa'da imar planı olmayan bölgelerde yaşanan doğal gaz altyapı sorununun nasıl çözülebileceğinin yanı sıra Bursa'nın hava kalitesini artırma projesi de konuşuldu.
EWE Turkey Holding şirketlerinden Bursagaz, Bursa Milletvekillerini ve Belediye Başkanlarını çevreye duyarlı genel müdürlük binasında ağırladı. Bursagaz'ın LEED Platinum sertifikalı binasını ziyaret eden TBMM Çevre Komisyonu Başkan Vekili ve Bursa Milletvekili Müfit Aydın, Bursa Milletvekilleri Bennur Karaburun ve Osman Mesten, Yıldırım Belediye Başkanı İsmail Hakkı Edebali, Gürsu Belediye Başkanı Mustafa Işık, Bursa Çevre İl Müdürü Halit Turgut ve Bursa Tarım İl Müdürü Ömer Ceylan, binanın özellikleri hakkında bilgi aldı. Toplantıda ayrıca Bursa'da imar planı olmayan bölgelerde yaşayan vatandaşların doğal gaz kullanamamasından kaynaklı sıkıntıların nasıl çözülebileceği görüşüldü. Bursagaz'ın yöneticilerinden, Bursa Büyükşehir Belediyesi ile ortaklaşa yürütülen "Hava kalitesini arttırma projesi" hakkında da bilgi alındı.
Bursa'nın tamamını doğal gaz ile buluşturmak için çalışmaya devam edeceklerini belirten Bursagaz Genel Müdürü Dr. Markus Rapp; "Geçtiğimiz günlerde Gürsu ilçemizin 6 köyünü daha doğal gaz ile buluşturduk. Görevimiz, çevreci, temiz ve konforlu yakıt doğal gazı Bursa'nın her noktasına ulaştırmak. Bu konuda imarsız olan alanlarla ilgili son durum hakkında Milletvekillerimize ve Başkanlarımıza bilgi vermek ve bu konunun çözümü için neler yapılabilir görüşmek istedik." dedi.
Bursa'nın Hava Kalitesine Doğal Gaz Desteği
Bursagaz Genel Müdür yardımcısı Şükrü Özden, Bursa'nın hava kalitesini arttırmak için Bursa Büyükşehir Belediye'si ile yürütülen projeye değinerek: 'Bursa'nın yaşadığı hava kirliliği probleminin çözümlerinden biri de ısınma, pişirme ve sıcak su için vatandaşımızın doğal gaz kullanımına geçmesini teşvik etmektir. Bursa Büyükşehir Belediyesi ile yürütülen Bursa'nın Hava Kalitesini Arttırma Projesi kapsamında bu sorunun çözümüne katkı sağlamaya çalışıyoruz. Ancak doğal gaz hattı olan bölgelerde, kirletici yakıtların kullanılmaması konusunda neler yapılabileceği ile ilgili görüşlerimizi Sayın Milletvekilleri ve Belediye Başkanlarına arz ettik" dedi.
Bursagaz'ı ziyaret eden Bursa Milletvekilleri, İlçe Belediye Başkanları ve İl Müdürleri öncelikle Bursagaz'ı çevreci, örnek ve Bursa'ya değer katan genel müdürlük binalarından dolayı tebrik etti ve imarsız alanların doğal gaz konusu ve ayrıca Bursa'nın hava kalitesini arttırma projesi ile ilgili gerekli yerlerde ilgili görüşmeleri yapacaklarını, sorunların çözülmesi ve vatandaşın konforlu yakıt doğal gaza kavuşması için çözümler üretmeye çalışacaklarını belirttiler.
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Bursa Bölge, 2018.01.24 16:56