Bursa Keles Kocayayla Göleti sulama hattı çalışmalarda sona gelindi. Konuyla ilgili açıklamalarda bulunan DSİ Genel Müdürü Kaya Yıldız, sulama hattında sona gelindiği ifade ederken Keles Belediye Başkanı Mehmet Keskin son gelişmeleri Bursada Bugün'e anlattı.
RAMAZAN ACAR / BURSADA BUGÜN
2021 yılında yapımına başlanan Bursa Keles Kocayayla Göleti sulama hattı çalışmalarında sona gelindi. Sulama hattında borular tarlalara ulaştı. Bu anlamda hizmete açılabilmesi için son işlemler olan; su saatleri ve su vanalarının bağlanması işlemleri yaz ayları başı itibari ile tamamlanacak ve yaz aylarında tarlalar suyla buluşacak.
ÇALIŞMALARDA SONA GELİNDİ
Tarım, enerji, hizmet ve çevre sektörlerinde faaliyetler gerçekleştirilen Tarım ve Orman Bakanlığı, Devlet Su İşleri (DSİ) Genel Müdürlüğü, projelerine devam ediyor. İnşa ettiği barajlarda depoladığı suyu başta içme, kullanma ve sanayi suyu üretimine yönelik tesisler olmak üzere; hidroelektrik enerji üretimi, tarımsal sulama, atık su arıtımı, taşkın kontrolü gibi çok geniş bir yelpazede mühendislik yapıları vasıtasıyla vatandaşın kullanımına sunuyor.
Bu kapsamda Kocayayla Göleti'nde gelinen son nokta hakkında açıklamalarda bulunan DSİ Genel Müdürü Kaya Yıldız, "Bursa Keles Kocayayla Göleti Sulaması İnşaatında çalışmalar tamamlanmış olup toplamda 4 Bin 550 dekar tarım alanı sulamaya açılmıştır" dedi.
MİLLİ EKONOMİYE 13 MİLYON 520 BİN TL KATKI
Projenin tüm aşamalarının tamamlanması neticesinde 2021 birim fiyatları ile ülke ekonomisine yıllık 13 Milyon 520 Bin TL katkı sağlanmasının hedeflendiğini vurgulayan Genel Müdür Yıldız, "Projenin %100'lük kısmı tamamlanarak çeşitli çap ve basınç sınıfında 22.930,00 m HDPE boru döşenmesi ve 170 adet sanat yapısı imalatları tamamlanmış olup 4 Bin 550 dekar tarımsal alan sulamaya açılmıştır" dedi.
"YAZ AYLARINDA KULLANILABİLECEK"
Konuyla ilgili Bursada Bugün'e özel açıklamalarda bulunan Keles Belediye Başkanı Mehmet Keskin, "Çalışmalarda sona gelindi fakat havaların soğuk ve elverişsiz olması nedeniyle şu anda çalışmalar tamamlanamıyor. Sulama hattı tarlaların başına kadar gelmiş durumda. Yaz aylarının başında son işlemler olan; su saatleri ve vanalarının bağlanmasıyla hat kullanılabilir hale gelecek. Bu noktada Devlet Su İşleri Bölge Müdürlüğüne, Genel Müdürlüğüne, Tarım ve Orman Bakanımıza, Milletvekillerimize ve İl Başkanımıza teşekkür ediyorum" diye konuştu.
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Bursa Bölge, 2022.03.21 10:45