Bursa'da Gürsu Belediyesi tarafından, Ericek Köyü'ne Güneş Enerji Santrali kazandırıldı. Bursa'nın Gürsu ilçesi Ericek Köyü'nde açılışının yapıldığı güneş enerji santralinde, Gürsu Belediye Başkanı Mustafa Işık, "Biz yılmadık ve kendi öz sermayemiz ile bu tesisi yapabiliriz diye düşündük. Tesisimiz 2 buçuk yılda kendi kendini amorti edecektir" dedi.
SİMLANUR İNCE - MEMET CAN YEŞİLBAŞ / BURSADA BUGÜN
Gürsu Belediyesi tarafından 'Kendi elektriğimizi kendimiz üretiyoruz, Belediyemize yılda 3.5 milyon TL gelir sağlıyoruz' projesi kapsamında, Bursa'nın Gürsu ilçesi Ericek Köyü'ne, ilçeye, belediyeye ve çevreye katkı sunması amacıyla devreye aldıkları Güneş Enerji Santralinin açılış töreni düzenlendi.
Gerçekleştirilen açılış törenine, Gürsu Belediye Başkanı Mustafa Işık, Kestel Belediye Başkanı Önder Tanır, AK Parti Bursa Milletvekili Emel Gözükara Durmaz, AK Parti Bursa Milletvekili Mustafa Yavuz katıldı.
Gürsu Belediye Başkanı Mustafa Işık'ın konuşmalarından satır başları şöyle;
Bu dağdan nasıl katkı üreteceğimize dair arkadaşlarımızla çalışma yaptık. İlk olarak adrenalin parkı kurduk ve yurt dışından misafir almaya başladı. İkinci projemizde buradaki güneş enerjisi projesidir.
"TESİSİMİZ KENDİNİ AMORTİ EDECEKTİR"
Dünya bankasına krediye başvurduk ve onaylandı. Çin'de çıkan krizden dolayı kredimiz iptal oldu. Biz yılmadık ve kendi öz sermayemiz ile bu tesisi yapabiliriz diye düşündük. Tesisimiz 2 buçuk yılda kendi kendini amorti edecektir. Temiz enerjinin önemini pandemi döneminde gördük. Hak ettiğimiz kredi yavaş yavaş başladı. Daha büyük bir projeyi 3 yıl geri ödemesiz kredi ile yapmayı planlıyoruz. Seçim beyannamemizde verdiğimiz 25 projeden 23 tanesini bitirdik. Bu da onlardan bir tanesidir. Çok yakın zamanda kent parkımız da bitiyor. Ödüllü proje olan hayvan barınağımız da bitmek üzere, hemen önünde gemi şeklinde seyir terasımız var. Mesire alanı projemizi de bitirmek üzereyiz. Bize destek veren tüm katılımcılara teşekkür ediyorum.
AK Parti Bursa Milletvekili Emel Gözükara Durmaz'ın konuşmalarından satır başları şöyle;
Çevre dostu yatırım olan, güneş enerjisi santralinin açılışında sizlerle birlikte olmaktan mutluluk duyuyorum. Çevre krizi bizi yenilenebilir kaynaklara yöneltti.
"ÜLKEMİZİN ENERJİ ALANINDA EN GELİŞMİŞ ÜLKE OLMASI İÇİN YATIRIMLAR YAPIYORUZ"
Türkiye son 20 yılda yenilenebilir enerji kaynaklarında Dünyada 12. Avrupa'da da 5. sıraya yerleşmiş durumdadır. Göreve geldiğimiz ilk günden bugüne enerji anlamında atılımlar yaptık. Ülkemizin ekonomik ve sosyal olarak kalkınması için gerekli olan enerjiyi inşallah yenilenebilir şekilde sağlayacağız. Ülkemizi enerji yönünden en gelişmiş ülke olması için yatırımları yaptık ve yapmaya da devam edeceğiz. Türkiye'nin enerji planında hedefimiz 2035 yılındaki kurulu gücüyle yüzde 35'ini yenilenebilir enerji kaynaklarından sağlamayı planlıyoruz.
AK Parti Bursa Milletvekili Mustafa Yavuz'un konuşmalarından satır başları şöyle;
Bursa gerçekten çok güzel ve bereketli bir şehir. Bursa'nın neresine giderseniz ayrı bir güzellik görüyorsunuz. Gürsu'da bu güzelliklerin buluştuğu bir ilçemiz. Gürsu aynı zamanda kendini geliştiren ve yeniliklere ayak uydurabilen bir ilçemizimdir.
"BAŞKANIMIZ VAAT ETTİĞİ PROJELERİ GERÇEKLEŞTİRİYOR"
Öncelikle Gürsu Belediye Başkanı Sayın Mustafa Işık'a ve ekibine çok teşekkür ediyorum. Yenilenebilir enerjinin kendi getirisinden çok daha büyük faydaları olduğu çok net. Ayda 350 bin lira gibi bir rakamla gelire dönüşmesi takdire şayan bir durum. Tesisimizin hayırlara vesile olmasını diliyorum. Başkanımız daha önce vaat ettiği projeleri zamanında yerine getiren biri. Bursa'ya hizmet etmeye devam edeceğiz. Bize vermiş olduğunuz destekten dolayı teşekkür ediyorum. Tesisimiz hayırlara vesile olsun.
Bursa Bölge, 2023.08.02 19:06