TMMOB Gıda Mühendisleri Odası Bursa Şubesi pazar günü yapılacak olan 9. Olağan Genel Kurul seçimi öncesi Genel Kurul görüşmeleri gerçekleştirdi.
HABER MERKEZİ / BURSADA BUGÜN
TMMOB Gıda Mühendisleri Odası Bursa Şubesi pazar günü yapılacak olan 9. Olağan Genel Kurul seçimi öncesi Genel Kurul, görüşmeler gerçekleştirmek üzere Bursa Akadamik Odalar Birliği'nde (BAOB) toplandı.
Gerçekleştirilen Genel Kurul görüşmelerine Ak Parti Milletvekili Refik Özen, Tarım Bursa İl Müdürü İbrahim Acar, Bursa Gıda Mühendisleri Genel Başkanı Yaşar Üzümcü, Uludağ Üniversitesi Ziraat Fakültesi Gıda Mühendisliği Bölüm Başkanı Profesör Doktor Ömer Utku Çopur ve eğitim görevlileri katıldı.
Yapılan Genel Kurul görüşmelerine Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Alinur Aktaş, Nilüfer Belediye Başkanı Turgay Erdem,
Cumhuriyet Halk Partisi (CHP) Büyükşehir Belediye Başkan Adayı Mustafa Bozbey ve bazı odalar çelenk gönderdi.
TMMOB Gıda Mühendisleri Odası Bursa Şubesi yarın gerçekleşecek Genel Kurul seçimine tek liste katılacaklarını açıkladı.
TMMOB Gıda Mühendisleri Odası Bursa Şubesi Başkanı Serkan Durmuş'un konuşmasından satır başları şöyle;
"İŞBİRLİKLERİMİZİ ARTTIRIYORUZ"
Bursamız sanayi ve turizm şehri olmanın yanı sıra aynı zamanda bir tarım ve gıda şehridir.
Kentimizin marka değerinin arttırılmasında tarım ve gıda sanayinin, kültür ve turizm açısından gelişmesinde gastronominin ve coğrafi işaretli rrünlerimizin önemi büyük. İlimizde birçok kurum bu alanda işbirliği içerisinde faaliyetler yürütürken tüm bu konu başlıklarında gıda güvenliğinin de ne denli önemli olduğunu son yıllarda artan örnekler ile görmekteyiz ve bu bilinçle kent yöneticilerimize projeler sunuyor işbirliklerimzi de arttırıyoruz. Meslek odamızın en büyük gücü olan nitelikli üye kitlemizin bilgi ve deneyimlerini kentimiz için ortaya koyarak çok kıymetli çalışmaları hep birlikte yürütüyoruz.
"HALKIMIZIN SAĞLIKLI VE GÜVENİLİR GIDAYA ERİŞEBİLMESİNİ ÖNEMSİYORUZ"
Meslektaşlarımızın çok yönlü gelişimine destek sağlayarak, onların özlük haklarını korumak ve geliştirmek için mücadele ettik. Buradan hazır siz değerli protokolü aramızda görmüşken halk sağlığının korunması ve gıda güvenliğinin kesintisiz sağlanabilmesi amacıyla başta özel sektör olmak üzere Tarım Orman Bakanlığı, yerel yönetimlerin ve diğer kamu kurumlarının gıda mühendisliği mesleğine destek olmasını ve daha çok gıda mühendisi istihdam etmesinin halkımızın sağlıklı ve güvenilir gıdaya erişebilmesi açısından önemsediğimizi bilmenizi isterim.
"SEKTÖR PROBLEMLERİNE ÇÖZÜMLER ÜRETMEK İÇİN ÇALIŞTIK"
Tüm bunların yanı sıra pek çok kurum ile işbirliği yaparak meslektaşlarımızın sorunlarına, sektör problemlerine çözümler üretmek için çalıştık. Mesleğimizin en temel problemi olan istihdam sorunu ile ilgili pek çok girişimde bulunduk, birçok işletme ile meslektaşımızı aynı çatı altında buluşturmaya çalıştık. Ülkemiz tarım ve gıda politikalarının gelişimine destek olmak adın birçok faaliyet yürüttük ve yürütmeye de devam etmekteyiz. Tarım ve gıda sanayinin her geçen gün gelişen ve yenilenen vizyonun sadece ülkemiz nezninde değil dünyadaki gelişimini de yakından takip ederek meslektaşlarımızı ve kamuoyunu bu gelişmelerden ve değişimlerden haberdar etmek için çalışmalar yaptık. Kurumsal anlaşmalar ile meslektaşımıza katkı sağladık. Aydınlık geleceğimiz olan öğrencilerimiz ile omuz omuza toplantılar, tecrübe paylaşımları yaptık.
"İŞBİRLİĞİ ORTAMI İÇİN TEŞEKKÜR EDİYORUM"
Yine hem öğrencilerimiz vasıtasıyla ve paydaş kurumumuz BTSO Gıda Konseyi ile sayısız devlet okulunda güvenilir gıda , gıda israfı ve dengeli beslenme ilgili eğitimler verdik yeni dönemde de vermeye devam edeceğiz.Tamamladığımız 2022-2024 çalışma döneminde yapılan faaliyetlere katılan ve katkıda bulunan, gerek eleştiri gerekse önerileriyle destek veren siz değerli meslektaşlarımız ve öğrenci üyelerimiz başta olmak üzere, sektör temsilcilerine, kurum paydaşlarımıza (Uludağ Üniversitesi Ziraat Fakülte Dekanlığımıza ve Gıda Mühendisliği Bölümümüze , BTU Gıda Mühendisliği Bölümümüze, İl Orman ve Tarım Müdürlüğü, Gıda Araştırma Enstitüsü, Büyükşehir Belediyesi, Nilüfer Belediyesi, BTSO , BUSİAD, TSE, Network fuarcılık, TKDK, Mutfak Akademi, Bursa Gastronomi Derneğine), desteğini esirgemeyen Bursa Milletvekillerimize, Çatısı altında bulunmaktan onur duyduğumuz TMMOB ve omuz omuza çalıştığımız TMMOB'ye bağlı meslek odalarımıza ve BAOB Bileşenlerine destek ve yakın işbirliği ortamı için teşekkür ediyorum. Geçtiğimiz 2 yılda yoğun emek, keyif ve uyum içinde çalıştığım Yönetim Kurulu'ndaki arkadaşlarıma, şube teknik müdürüme, oda üyelerimize , sağladıkları katkı için ayrı ayrı teşekkür ediyorum.Yeni dönemde de devam edem projelerimizi sürdürmek, yeni projelerimizi hayata geçirmek için sizlerin desteğine her daim ihtiyacımız olduğunu vurgulamak isterim.
Bursa Bölge, 2024.01.20 14:31