Bursa Fan Kulüp, 2023 Türkiye genel seçimlerine sayılı günler kala Millet İttifakı Bursa Milletvekili adayları ile bir araya geldi
MEMET CAN YEŞİLBAŞ / BURSADA BUGÜN
Bursa Fan Kulüp, 14 Mayıs'ta yapılacak Cumhurbaşkanlığı ve 28. Dönem Milletvekili seçimlerine günler kala, Millet İttifakı Bursa Milletvekili adaylarıyla Almira Hotel'de bir araya geldi.
Bursa Fan Kulüp Başkanı Ali Ademoğlu'nun konuşmasında satır başları şöyle;
Sivil toplum örgütleri sahipsiz kaldı. Hemşehri derneklerine daha fazla önem veriliyor. Biz kimseden beş kuruş almış bir dernek değiliz. Yeter ki bizlere sahip çıkılsın.
Mayıs ayı Fan Kulüp için kıymetlidir. Bizler dertliyiz. Hepimiz siyasi partilerde görev yaptık. En kötü parlamento olmayan parlamentoda iyidir. Buna inandık. Ben siyasilere önem veririm. Siyasetçiye destek veririmseniz sizlere daha hizmet gelir. Dün dertlerimiz çıktı, yarın da var olacak. Bizim Bursa'da hiç kimseyi ayırt etmeye şansımız yok. Bursa'da yaşayan herkes Bursalıdır. Bursa Fan Kulüp, TBMM 28. Dönem Hedef ve projeleri;
Biz hedeflerimizin takipçisi olacağız. Hepimiz dernekçiliği yapıyoruz ve yapmaya da devam edeceğiz. Bursa başlı başına bir şehirdir.
İYİ Parti Bursa Milletvekili adayı Selçuk Türkoğlu'nun konuşmasından satır başları şöyle;
Faaliyetleri taktirle izledim. İlk defa Bursa Fan Club'ın toplantısına katılıyorum. Bize tercih ettiğiniz sorularla ilgili konuşmak istiyorum. Hiçbir sorun kendi başına bağımsız bir sorun değil.
"GENÇLERİMİZ SARAYIN ANKETLERİ DE DAHİL YURTDIŞINDA YAŞAMAK İSTİYOR"
Bizim partimiz milletvekili adaylarını ön seçimle belirledi ve ben bunu kıymetli bir şey olarak görüyorum. Seçme ve seçilme hakkının kullanılmasını sağlamış oldu. Bir eğitimci olarak kulübün okulunu biliyorum ve gittim. Bu yapmış olduğunu değerli illeri dünyada bırakacağınız belki de en kıymetli mirastır. Deprem ile ilgili yapmış olduğunuz çalışmaları taktirler karşılıyorum. Partimizin görevlendirmesiyle deprem bölgelerine gittim. Benim gittiğim zaman yalnızca çadır kentler için, kullanıma uygun bir şekilde bin 500 adet yardım kolisi götürdük. 3 tırı yalnızca su olmak üzere 12 tır yardım götürdük. Hatay'ın bende ayrı bir yeri vardı ancak şimdi ayrı bir acısı var. Biz oralarda asrın felaketiyle beraber, asrın ihmalini, tedbirsizliğini de yaşadık. 1999 depremini de yaşadık. O dönem söylenenlerin aynısı söyleniyor. Aradan 24 yıl geçti, o 24 yılda ne yaptık?Türkiye bir seçime gidiyor. Bu seçime giderken ben size bir Türkiye tablosu söyleyeyim. Türkiye tarihinin en ağır yanlılarıyla bir seçime gidiyor. 2017'de bir seçim değişikliği yapıldı ve memleketin tüm olumsuzluklarıyla mücadele edileceği beklendi. 2010'da net söylenen bir 2023 hedefiyle Türkiye bir hayal aleminde yaşatıldı.Kişi başı milli gelirin 25 bin dolar olacağı söylendi. Bu dendiğinde kişi başı milli gelir 12 bin dolar civarlarındaydı. Şimdi kaç? 10 bin dolar. Bari olduğu yerde kalabilseydi. Gerçek enflasyonun ENAG'ın rakamları olduğunu bizler görüyoruz. Gençlerimiz, sarayın anketleri de dahil yurtdışında yaşamak istiyor.
"SINUR NAMUSTU NE OLDU?"
Sendikacı olduğum dönem Atatürk Stadyumu yıkılmasın diye çok eylem yaptım. Bursa'nın stadyumu yıkılırsa Bursa'da yıkılır demiştim. Öyle oldu. Doğanbey TOKİ'leri yapılırken de çok eylem yaptı. Bursa'nın sorunu ne? Diyorlar. Bursa'nın sorunu liyakatsiz yönetimdir. Saymaya kalksam Bursa ile ilgili çok şey sayarım. 14 Mayıs seçimlerine giderken Türkiye aslında adaylarını seçmeyecek. Bir sistem oylaması yapacağız. Aslında biz önce sistemi seçeceğiz. Saray rejimi ile 6'lı Masa'nın net bir şekilde belirlediği, denetilebilir, şeffaf bir sistem vaat ediyoruz. Bizi seçerseniz, beğenmediğiniz taktirde 5 yıl sonra rahatlıkla değiştirebilirsiniz. Bu yetkiyi millete vereceğiz. Öncelikle hukukun üstünlüğünü seçmeliyiz diye düşünüyorum. Gündüz konuşulan Türkiye ile gece gösterilen Türkiye'nin uzaktan yakından alakası yok.
Bursa'da 240 bin Suriyeli var. Türkiye genelinde 11 milyon Suriyeli var. Dünyada nüfusunun yüzde 25'i mülteci olan kaç ülke var. Suriye sınırındaki mayınlar sökülürken, Hollanda'da ki kadar tarım yapılacak deniyordu. Ne oldu? Sınır namustu, ne oldu?
Hızlı trene 2016'da binecektik. Nerede? TOGG'un Bursaspor'a sponsorluğunu bırakın. TOGG Bursa'da vergiye bile tabi değil. Kocaeli'nde bağlı. Bir eğitimci olarak, Bursaspor Lisesi konusunu da takip edeceğim.
CHP Bursa Milletvekili Erkan Aydın'ın konuşmasından satır başları şöyle;
2007 yıllarında bizim dostluğumuz başladı. 16 yıldan beri sağ olsun başkanımız bizi üyede yaptı. Hazırlanan video da zamanında yapılan hizmetleri, güzel çalışmaları tekrar hatırladım. Hepsi gözümün önüne geldi. Gerçekten Fan Club, Bursa'nın önemli bir değeri ve markasıdır. Bunu yaparken de dostlukları pekiştiren bir haldedir.
"HALKIN İRADESİNDEN ŞAŞMADAN DEVAM EDECEĞİZ"
Hedefler ortada bu hedefleri gerçekleştirmek umarım bize nasip olur. Bugüne kadar istense çok defa yapılacak hedeflerdi. Sponsora gerek yok. Bursaspor'un Stadyumu'nun adı Atatürk Stadyumu'dur. 2014'te de çok söyledik yıkmayın diye, ancak maalesef kaldırıldı. Bu ülkenin kurucusu, kurtarıcısı olan, bugün özgürce yaşamımıza vesile olanlara vefamız olmak zorundadır. Sıkıntı yok. Bursaspor'un ismi geri gelecek. Fan Club'ın sunduğu beş vaat yapılması çok basit işler. Umarım 15 Mayıs sabahında bir demokrasi şöleninde bu vaatleri de gerçekleştireceğiz. Halkın iradesinden şaşmadan çalışacağız.
CHP Bursa Milletvekili Nurhayat Altaca Kayışoğlu'nun konuşmasından satır başları şöyle;
Bursa, benim yaşadığım şehirler arasında hayatımın en önemli bölümünü kaplayan bir şehir. Bursa'nın vekil olduktan sonra, her karış toprağında olmasa da bir çok köyünü dolaşmışımdır. Seçim döneminde o mahalleleri dolaşırken aldığım keyifli de ifade etmek istiyorum. Şimdiye kadar muhalefet vekili olarak yaptıklarınızdan da bahsetmek istiyorum. Hızlı Tren konusunda yıllarca çalışmalar yaptık. Ancak trene binmek nasip olmadı. Seçimden sonra treni biz bitireceğiz. Bursa için ne gerekiyorsa biz yapacağız. O sözlerimizi arkasında duracağız. Eğitim ve okullarla ilgili, eğitimi Türkiye'nin her yerinde eşit ve adil bir şekilde olması için uğraşıyoruz. Aslında siyaseti bunlar için de yapıyoruz. Milyonlarca çocuk açken bizler nasıl rahat uyuyabiliriz çekilip bir kenarda oturabilirsiniz ancak bunu yapmamışsınız. Bizde bunu siyasetle yapmaya çalışıyoruz.Herkes iktidar olacağımıza inanıyor ve biz de inanıyoruz. Bizlere 'enkaz devir alacaksınız' diyorlar. Kurtuluş Savaşı döneminde de Mustafa Kemal Atatürk enkaz devir almıştı. Fabrikalar açıldı, köylere okullar açıldı, kısa süre içerisinde Osmanlı'nın borçları ödendi. 10 yılda çok hızlı bir şekilde yol alındı. Yeter ki Atatürk'ün gösterdiği kararlılığı gösteren bir yönetim anlayışı olsun.
CHP Bursa Milletvekili adayı Mehmet Atmaca'nın konuşmasından satır başları şöyle;
Süreç ile ilgili birkaç açıklama yapmayı doğru buluyorum. Uzun zamandır sahadayız ve bu akşam sizlerle tanışarak dinlenme fırsatı bulmuş oldum. Böyle faydalı bir topluluğu daha önce tanımak isterdim.
"MECLİS İLE SİZLER ARASINDA KÖPRÜ OLACAĞIZ"
Bizim en büyük problemimiz üretim anlayışıdır. Bunu sistemden daha öncelikli görüyorum. 2018 rejim değişikliğinden öncesinde de bütün yasamayı zorlayarak veya genel eylemi zorlayarak bu sistemin sağladığı ortamları yine sağlıyorlardı. 'Halk bizi seçti, istediğimizi yapabiliriz' anlayışı var. Devleti yönetenlerin, milleti vekaleten yönettiklerini unuttular. Devletler böyle yönetilmez. Devletler, vekaleten ve halk adına hesap verir bir şekilde olmak zorundadırlar. Deprem bölgesine maalesef bir tarihte gittim. Deprem benim meslek alanımdır. Ön görülenin üzerinde bir deprem ancak ciddi hatalarımız da var. 2012 yılında Riskli Alanların ve Riskli Yapıların Dönüştürülmesi Kanunu çıkarıldı. Ancak biz o zaman ifade ettik, o metnin amacı o değildi. Ranta dökülmek istenilen alanların, ranta dökülmesi asıl temel amaçtı. Her şey istismar edildiği gibi depremde istismar edilmiş olundu. Kentsel dönüşüm felsefesine ihanet edilmiş olundu. Deprem önemli bir konu ve iktidara geldiğimizde Bursa için elimden geleni yapacağım. Riskli yapıları devletin tespit ederek, dönüşüm sağlaması şarttır. Riskli yapıların çoğu kaçak yapılardır. Kaçak yerlerin çoğu imarsızdır. Güçlendirme yapmıyorsunuz. STK'lar ve hemşehri dernekleri karıştırılıyor. Maalesef çıkarılan kanunların ilgilerle istişare edilmeden, birilerinin emri ile çıkarılmış kanunlardır. Bana göre 6'lı Masa, siyasi tarihin en önemli oluşumudur. Biz 6 siyasi parti, bir siyasi partinin ideolojisini ve liderini başa getirmek için uğraşıyoruz. 6 siyasi partinin 1 2 yıla yakın bir dönemde ortak yönetim anlayışının hayata geçirme çabasıdır. Cumhur İttifakı bileşenleri yönetim tarzına ve politikaya ortak değiller. Tamamı AK Parti politikalarının devam etmesi için vardır. Ancak bizim ittifakımız ortak sistem ittifakıdır. Benim bütün gayem, sorunu yaşayanlarla yasama yapanlar arasında köprü oluşturabilmektir. Sizlerin önerilerinizi meclise iletebilmek konusunda elimden geleni yapacağız.
Siyaset, 2023.05.09 22:12