Bursa Emeklilikte Yaşa Takılanlar Derneği, Başkan Turgay Ölüç Başkanlığında bir araya gelerek EYT sürecini değerlendirdi. Dernek Başkanı Ölüç, "Sevinmek için çok erken, temkinliyiz" diyor ve detayların açıklanmasını istiyor.
MEMET CAN YEŞİLBAŞ / BURSADA BUGÜN
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan 8 Eylül 1999 öncesi sigortalıların yaş sınırı olmaksızın emeklilik hakkı kazandığını açıkladı. Bursa Emeklilikte Yaşa Takılanlar Derneği gelişmeleri değerlendirmek adına dernek binasında bir araya geldi. Bursa Emeklilikte Yaşa Takılanlar Derneği Başkanı Turgay Ölüç, "Mağduriyetimiz henüz bitmiş değil. Meclise gelecek içerik hakkında hiçbir bilgimiz yok ve sevinmek için çok erken" dedi.
"EYT'LİLER SEVİNMEK İÇİN ÇOK ERKEN"
Detayların bir an önce Meclis'e gelmesini beklediklerini açıklayan Bursa Emeklilikte Yaşa Takılanlar Derneği Başkanı Turgay Ölüç, "Üyelerimizle beraber bir değerlendirme yaptık ve son gelişmeleri konuştuk. Mağduriyetimiz henüz bitmiş değil. Meclise gelecek içerik hakkında hiçbir bilgimiz yok. Başka mağduriyetlerin ortaya çıkmayacağının garantisi yok. Zaman içinde meclise geldiğinde bizlerde içeriği görmüş olacağız. Başka mağduriyetler yaşanmadan, yaş şartı olmadan hakkımızın verilmesini bekliyoruz. Resmi gazetede yayınlanana kadar mücadelemize devam edeceğiz. Önümüzde bir seçim süreci var, birkaç ay daha ertelenecek mi? bilmiyoruz. İçeriği öğrendikten sonra, rahatlayıp rahatlamayacağımız konusunda bir fikrimiz yok. Milyonlarca emeklilikte yaşa takılan arkadaşlarımızın kafasında soru işaretleri var" ifadelerini kullandı.
"EYT MÜCADELESİNİN ATEŞİ İLK BURSA'DA BAŞLADI"
Turgay Ölüç, "Bugünkü toplantımızda da 'sonucu görmeden yelkenleri indirmeyelim' dedik. Arkadaşlarımızla süreci konuştuk, çalışmaya devam eden ve çalışmayan arkadaşlarımız var, başvuruların nasıl yapılacağı hakkında konuşmalar yaptık. Bu mücadelenin ateşi Bursa'da başladı ve tüm Türkiye'ye yayıldı. Devam eden mitinglerle beraber büyüdük. Türkiye'nin en büyük sivil toplum örgütüyüz. Bizlerde Marmara Emeklilikte Yaşa Takılanlar Federasyonu'nun bir parçasıyız" diye konuştu.
"ÇOCUKLARIMIZ 65 YAŞINA KADAR BEKLEYECEK"
EYT çözülse bile başka mağduriyetler olduğunu belirten Ölüç, "Staj ve çıraklık mağdurları, düşük emekli maaşları gibi pek çok sorun var. En düşük emekli maaşı asgari ücret olsun istiyoruz. Gençlerimiz 65 yaş mağduru olacaklar. Bizden sonrakiler, en büyük EYT'liler onlardır. Bütün şartları yerine getirip 65 yaşına kadar bekleyecekler. Bizim yaşadığımız mağduriyetin iki katını çocuklarımız yaşayacaklar. Bu sistemi ilerleterek onlara devretme niyetimiz var" diye ifade etti.
Bursa Bölge, 2023.01.09 11:35