Bursa ve Türkiye'nin pek çok şehrinde temsilciliği bulunan Eğitim Gücü Sen, öğretmenlerin yaşadığı bir soruna daha dikkat çekiyor. Milyonlarca yurttaşı ilgilendiren emeklilikte yaşa takılanlar (EYT) ile ilgili düzenleme TBMM Plan ve Bütçe Komisyonu'nda kademeli prim sistemiyle kabul edildi. 1999'da atanan 35 bin öğretmenin birkaç gün ile EYT'den faydalanamayacağını ifade eden Eğitim Gücü Sen Genel Başkan Yardımcısı Gülşah Yavuz, Eğitim Gücü Sen olarak bu mağduriyetin düzeltilmesi için TBMM Plan ve Bütçe Komisyonu'na başvuruda bulunduklarını belirtti.
MEMET CAN YEŞİLBAŞ / BURSADA BUGÜN
Eğitim Gücü Sendikası, emeklilikte yaşa takılan 35 bin öğretmenin emeklilik hakkından yararlanabilmesi için TBMM Plan ev Bütçe Komisyonuna başvurdu.
"ATAMA YOLUYLA GÖREVE BAŞLAYAN ÖĞRETMENLER BÜYÜK MAĞDURİYET YAŞAYACAKTIR"
Öğretmenlere Eylül ayında atama yapıldığını, 1999 yılındaki göreve başlamalara tekrar bakılarak kanun yasalaşmadan tarihin düzenlenmesi gerektiği ifade eden Eğitim Gücü Sen Genel Başkan Yardımcısı Gülşah Yavuz, "Kısa adıyla EYT diye bilinen kanun teklifinde, emekliliğe esas tarih olarak 8 Eylül 1999 kabul edilmektedir. Bu tarihten önce sigortası başlatılmış veya emekli sandığı üyesi olmuş kamu personelinin başvuru yapabileceği belirtilmiştir. 8 Eylül 1999 tarihi, Milli Eğitim Bakanlığında atama yoluyla göreve başlayan öğretmenler adına ciddi mağduriyetler yaratmaktadır" ifadelerini kullandı.
"MAĞDURİYET YAŞANACAKTIR"
Gülşah Yavuz, "Bilindiği gibi; Milli Eğitim Bakanlığı, öğretmen atamalarını Eylül ayı başında yapmakta ve öğretmenlerin göreve başlaması Eylül ayının ortalarını geçmektedir. Bu nedenle 1999 yılında atama yoluyla göreve başlayan öğretmenlerimizin hiç birisi belirtilen tarih olan 8 Eylül 1999'dan önce göreve başlayamadığı için EYT'nin 8 Eylül 1999 tarihini baz alarak yasalaşması durumunda kanunundan faydalanamayacak ve kendinden kaynaklanmayan mağduriyetler yaşayacaktır" dedi.
Bursa Bölge, 2023.02.04 10:08