Bursa ile özdeşleşmiş ürünlerin 2 gün boyunca tanıtıldığı 'Bursa Gastronomi Festivali' Hilton Otel'de gerçekleştirilen gala yemeğiyle son buldu.
Vali Karaloğlu gecede yaptığı konuşmasında, "İki gündür Bursa'mıza renk katan önemli bir etkinliğin final gecesindeyiz.
Hepinizin bildiği gibi menşei Bursa projemiz içerisinde yer alan gastronomi festivalinin iki gündür yarışmaları yapıldı, sergileri yapıldı. Bugün ise profesyonel aşçılarımızın ve şeflerimizin yarışmaları yapıldı.
Bu çalışmaların amacı maksadı öncelikle menşei Bursa projesi ile Bursa'mızın değerlerine coğrafi işaret alarak onları koruma altına almak, onları daha bilinir kılmak, onların ticari değerlerini arttırmak hedeflenmişti. Bugün ilçe stantlarını gezerken gördüm ki her ilçe kendi değerine sahip çıkıyor.
Bu gösteriyor ki menşei Bursa projesi şu anda hedefine yaklaşmış durumdadır.
BURSA'NIN DEĞERLERİ VAR
Büyük bir medeniyetin varisleriyiz. Bu büyük medeniyetin, büyük bir mutfağı var, Türk mutfağı denen bir olgu var dünyada. Türk mutfağı içerisinde de elbette ki Osmanlıyı kuran bu şehrin Bursa'mızın katacağı çok önemli değerler var. Bursa'nın kendi ürettiği, kendisine ait ürünlerle bu mutfağa ne kattı, ne katabilir? Belki bugün o denendi. Ben olumlu sonuçlar aldığımız kanaatindeyim. Onun için emeği geçen tüm katılımcıları kutluyorum" dedi.
Bursa Valiliğinin hazırladığı ve Bursa Eskişehir Bilecik Kalkınma Ajansı'nın (BEBKA) desteklediği Bursa Gastronomi Festivali'nde 150 Turizm Meslek Lisesi öğrencisi ve 110 profesyonel şef gerçekleştirilen yarışmalarda hünerlerini sergiledi. Festivalde 17 ilçe kaymakamlığı ve 20 özel firma da ürünlerini sergileme imkanı buldu.
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Bursa Bölge, 2013.11.18 14:06