Hayat pahalılığı Türkiye'de her sektörü etkisi altına almış durumda. Bu pahalılıktan nasibini alan en önemli yerlerden biri de kuşkusuz pazarlar oldu. Bursada Bugün ekibi olarak temel gıda ihtiyaçlarımızı karşıladığımız pazarlarda fiyatların nasıl olduğunu vatandaşlara ve durumların nasıl gittiğini pazar esnafına sorduk.
HABER: MERVE DENİZ EKİCİ - FOTOĞRAF: CEREN SÜMBÜL / BURSADA BUGÜN
Temel ihtiyaçların başında gelen gıdalarda fiyat artışları vatandaşın cebini zorlamaya devam ediyor. Bursa'da pazar alışverişi yapan vatandaşlara ve pazarda çalışan esnafa, meyve sebze fiyatların nasıl olduğunu ve pazardaki durumlar hakkında ne düşündüklerini sorduk.
Vatandaşlar pazarlardaki fiyat pahalılığından yakınırken esnaflar ise üretimdeki sorunlardan ve satışların azalmasına değindi.
Pazarlarda fiyatların arttığını ve alım gücünün düştüğüne değinen bir vatandaş, "Almak mümkün değil. Gerçekten çok zor. 50 TL'den aşağı meyve yok. Asgari ücret 17 bin TL. 4 kişilik bir aileyi düşünün. Alabileceğim sadece yeşillik ve birkaç kilo meyve var, mantar sebze gibi şeyler alamıyoruz. Gittikçe zor zamanlar yaşıyoruz" dedi.
Emekli ve asgari ücretle geçinen vatandaşların pazardan zor alışveriş yapabileceğine değinen bir vatandaş, "Biz bütçemize göre alabiliyoruz fakat bir emeklinin bu pazardan 1500-2000 TL'den aşağı çıkmasının imkanı yok. Pazarlara ve marketlere denetlemelerin yüzde 100 olması lazım. Maliye Bakanlığı'mızın titizlikle denetim yapması gerekiyor. Denetledik diyip ceza yazıyorlar fakat fiyat etiketleri de her gün değişiyor" ifadelerini kullandı.
Hayat pahalılığından şikayet eden bir vatandaş ise, "Her şey yakıyor. Şu aldıklarım 300'ü geçiyor. Yani gördüğünüz gibi ortada çok yenecek bir şeyde yok. Fiyatlar yüksek. Düzelir mi? Düzeleceğini pek zannetmiyorum daha da kötüleşmesin yeter" ifadelerine yer verdi.
Market fiyatlarının da pahalı olduğunu ve pazar fiyatlarını değerlendiren bir esnaf ise, "Yerinde mal pahalıdır. Mal bol olursa ucuz olur, pahalıysa zaten yapacak bir şey yok. Adana'dan Mersin'den Antalya'dan mal bedava çıksa burada maliyeti 5-10 TL, esnafta 10 TL koyacak 20 TL. Pazardaki şikayet bu yani. Marketleri neden kimse düşünmüyor? Eskiden bir bisküviyi 5 TL'ye alabiliyorken şimdi 20 TL oldu mesela. Siz karşılaştırın marketi ve pazarı" şeklinde konuştu.
Pazarda fiyatların yüksek olduğunu söyleyen bir esnaf, "Fiyatlar yüksek ve kar yok. Millet alamıyor biz de kazanamıyoruz" açıklamalarında bulunurken başka bir esnaf ise, "Durumlar kötü, pazardaki fiyatlar da maalesef pahalı" dedi.
Bursa Bölge, 2024.12.11 16:14