Cumhuriyet Halk Partisi İl Başkanı Metin Çelik, seçimlerin üzerinden bi ay geçtikten sonra sessiz sedasız yapılan ulaşım zammına tepki gösterdi.
Çelik, yaptığı yazılı açıklamada, sağlık, eğitim ve kültürel yaşama katılma gibi en temel "kamusal haklar"dan biri olan ulaşımın, piyasa koşullarının insafına bırakılmaması gerektiğine işaret etti.
Bursalıların 16 Haziran'dan itibaren ulaşım araçlarına yüzde 8 ila yüzde 12 oranında değişen zamlı tarifeden binmeye başlayacağını anımsatan Çelik, şunları söyledi:
"Devlet, dar gelirliye, asgari ücretliye, memura çay kaşığı ile verdiğini kepçeyle geri alıyor! Vatandaşa zamlar yapılırken TUİK verileri, vatandaştan alacakken piyasa koşulları!
Böyle anlayış olur mu?"
Çelik, AK Parti'li yerel yönetimlerin elini yurttaşların cebinden çekmediğini ileri sürerek, belediye bütçe açıklarının zamlarla kapatılmak istendiğini iddia etti.
30 Mart yerel seçim sürecinde partisinin toplu ulaşım vaatleri arasında "fiyatları yüzde 50 oranında geri çekmenin" de yer aldığını anımsatan Çelik, sosyal demokrat yerel yönetim anlayışının, toplum yararı ilkeleri gözettiğini vurguladı.
Çelik, asgari ücretlinin, dar gelirli ve emeklilerin daha ucuz olduğu için toplu taşıma araçlarını kullanmak zorunda kaldığını belirterek, sözlerini şöyle tamamladı:
"Maaşının yarısını ulaşıma veren dar gelirli yaşam mücadelesi verirken, vizyon yoksunu olan AKP'li yerel yönetimler de 'tüccar belediyecilik' anlayışının temsilciliğini yapmaktadırlar. "Biz yaptık oldu!" anlayışına karşı yurttaşlarımızı tepki göstermeye davet ediyorum."
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Siyaset, 2014.06.06 12:20