Uludağ Kayak Merkezi Turizm Sanayi ve Ticaret A.Ş., Uludağ Uludağ Otel İşletmeleri olarak, Uludağ Alan Başkanlığı hakkında basın açıklaması düzenliyor.
SİMLANUR İNCE - HÜSEYİN İZCİ / BURSADA BUGÜN
Uludağ Kayak Merkezi Turizm Sanayi ve Ticaret A.Ş, Uludağ'ın Milli Park vasfının kaldırılması ve bazı taşınmazların da Uludağ Alan Başkanlığı'na devredilmesiyle ilgili olarak Crowne Plaza'da basın açıklaması gerçekleştirdi.
Uludağ Kayak Merkezi Turizm Sanayi ve Ticaret A.Ş. Başkanı Haluk Beceren'in konuşmasından satır başları şöyle;
Bize Uludağ'da şuan ayrılan bölge iki bin hektar alanı kapsıyor. Birinci oteller ve ikinci oteller bölgesi ve kayak alanını kapsayan bir alan. Geri kalan yüzde 85'i bu alana dahil değil. Koruma alanı devam ediyor. Ondan çıkmış değil. Burada herhangi bir tekrar yapılanma olmayacak. Orman bakanlığı tarafından tahsisler uzatıldı. İhtiyaç olursa bazı binaların yıkılıp yapılaması söz konusu olabilir. İmar planı çıkarsa o zaman bir değişiklik olabilir. Bu sınırlar belirlenirken milli parklarla çalışıp belirlendi bu alanlar. İki kurum da devlete bağlı olan kurumlardır.
"NEDEN BU KADAR SORUN YAPIYORLAR ANLAMIYORUM"
Bu hafta sonu Uludağ'da bir koşu var. Bu tarz organizasyonların devamlı yapılabilmesi için önemli. Bu mutabakat turizm bakanlığı ile orman bakanlığı arasında uzun bir zaman önce imzalandı. Burası turizm bakanlığına ayrılmış bir alan oldu. Bunu niçin bu kadar sorun yapıyorlar bilmiyorum. Herhangi bir değişiklik olmayacağına devlet garanti koydu. Peşkeş çekilmesi gibi bir durum yok. Herkes kendi işletmesine devam edecek. Biz turizm bakanlığına geçmiştik. Bu alan başkanlığı da bunun içinde olan birşey.
"BİZ İMKANLARIMIZI ULUDAĞ'A GETİREMİYORUZ"
Biz yağışlardan dolayı zor sezonlar yaşadık. Biz yaz sezonu da çalışmak istiyoruz. Önceden yaz sezonları da açık oluyordu. Yaz içinde gelecek olan misafirlere vakit geçirebileceği alanlar yaratmak mecburiyetindeyiz. Spor alanları gibi alanlar. Önceden Fenerbahçe Galatasaray gibi takımlara kamp yaptırırdık. Futbol sahasında antrenman yaparlardı. Takımlar neden Uludağ'da kamp yapmasınlar? Futbol sahamız yok. Olan yerleri de milli parklar kapattı. Yalnız kayakla bu iş bitmiyor. Yazın da Uludağ'da birşeylerin olması lazım. Şu anda dünyada en çok sporcusu olan kayak ve atlama. Bizim her türlü imkanımız var ama Uludağ'a getiremiyoruz bu imkanı.
"BİZ ULUDAĞ'I CANLADIRMA ÇABASINDAYIZ"
Biz Uludağ'ı canlandırma çabasındayız. Bu ekonomiye de katkı olacaktır. İnsanlar neden Uludağ'a peşkeş çekilecek diyorlar anlamıyorum.
"GÜNÜBİRLİKÇİLERİN VAKİT GEÇİREBİLECEKLERİ BİR ALAN LAZIM"
Günübirlikçilerin vakit geçirebilecekleri bir alan lazım. Otobüs geliyor meydanda indiriyor herkesi. Her yere giriyorlar. Kimse de önüne çıkıp birşey diyemiyor. Bu tarz gelen insanların gelmesi tabi ki haklıdır. Kendilerine de başka alanlar tahsis edilmesi gerekiyor. Onlar gelmesin diye bir kural koyamayız. Onlar da gelecek tabi.
GÜMTOB Başkan Yardımcısı Çetin Ceylan'ın konuşmasından satır başları şöyle;
Uludağ'daki alan yönetimi turizm bakanlığı ve oluşturduğu komisyon tarafından yönetilmesi demek. Ankara'ya gidiyorduk çözüm için. Bizim otelciler olarak istediğimiz tek elden yönetilmesi. Biz de talan edilmesini istemiyoruz tabi. Kaya kaldırdı diye yargılanan arkadaşlarımız var. Biz sadece daha iyi yönetilmesini istiyoruz.
Bursa Bölge, 2023.07.20 13:39