Abdal Kültür Merkezi ile ilgili davada Bursa 2. İdare Mahkemesi son noktayı koydu. Tarihi han, Osmangazi Belediyesi'nin Belediye Meclisinden yetki aldığı gibi Kültür ve Sanat Merkezi olarak Bursa halkının hizmetine açılacak.
Kent merkezinde 1500 m² kullanım alanına sahip, Cumhuriyet döneminin en güzel (SMÖ) örneklerinden olan tarihi Abdal Tahıl Hanı yaklaşık 2 milyon TL'ye restore edilerek (625 TL) kira bedeli ile Ensar Vakfı'na peşkeş çekilmişti.
Verilen uzun hukuk mücadelesinde önce, telefisi güç zararlara sebebiyet vereceği kanaati ile yürütmenin durdurulmasına karar verildi.
Osmangazi Belediyesi'nin İstanbul Bölge İdare Mahkemesine yaptığı itiraz da yüksek mahkemece reddedildi. 2017/209 sayılı karar ile Bursa 2. İdare Mahkemesi kesin kararını vererek Encümen kararını ve işlemlerini iptal etti.
Konuyla ilgili açıklamalarda bulunan CHP Bursa Osmangazi İlçe Başkanı İsmet Karaca, şu ifadeleri kullandı:
"Mahkeme masrafları da davalı Osmangazi Belediyesi'ne yüklemiştir. Tarafıma ödenecek olan 990 TL'yi hesabıma yattıktan sonra ÇYDD (Çağdaş Yaşamı Destekleme Derneği) ve ÇEK'e (Çağdaş Eğitim Kooperatifi) eşit olarak bağış yapacağım. Kamu yararı için verdiğimiz hukuk mücadelesinde, destek veren belediye meclis üyelerimize, hukuk mücadelemizi yürüten Bşk. Yrd. AV. Suna Soydaş' a Yönetim Kurulu üyelerimize, Kadın ve Gençlik Kollarımıza, Mahalle temsilcilerimize, tüm örgütümüze ve bu davayı kamuoyunun gündemine taşımamızı sağlayan yerel ve ulusal basınımızın temsilcilerine teşekkür ediyorum."
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Bursa Bölge, 2017.02.07 13:44