Bursa'da akademik ve meslek odaları genel merkez güdümünden çıkarak bağımsız bir şekilde faaliyetlerini sürdürmek için hazırladıkları taslağı AK Parti Bursa Milletvekili Mustafa Öztürk'e teslim etti. Öztürk, TMOBB yasasına ihtiyaç olduğunu, eski kanunlarla odaların yönetilemeyeceğini söyledi.
Mesut DEMİR/BURSADABUGUN.COM
Bursa'da akademik ve meslek odaları bağımsızlık isyan bayrağını vekil önünde açtı. AK Parti Bursa Milletvekili Mustafa Öztürk'ü ziyaret eden 5 oda başkanı, genel merkez tarafından yönetilmek istenmediklerini, yerel odaların kendi kararlarını kendileri almaları noktasında taslak hazırladıklarını söyledi.
"YÜZDE 45 OY ALIYORUZ AMA TEMSİL EDİLMİYORUZ"
TMOBB'a bağlı akademik odaların Türkiye genelinde rekabete açık olmadan yönetildiğini belirten oda başkanları, "Burada üyelerin temsili söz konusu değil. Biz yüzde 45'e yakın oy alıyoruz ama hiç temsil edilmiyoruz. Biz bu konuda Türkiye'deki bütün organizasyonları da harekete geçirebiliriz. Bunun düzenlenerek meclise sunulmasını istiyoruz. Bugüne kadar birçok ilde milletvekilleri düzeyinde girişimler yapıldı ancak bir sonuç alınamadı. Biz sonuna kadar konunun gitmesinden yanayız. Bugün aslında çok önemli bir adımı atmış bulunuyoruz" dediler.
"DÜNYA DEĞİŞİYOR, KANUNLAR DA DEĞİŞMELİ"
AK Parti Bursa Milletvekili Mustafa Öztürk ise, odaların genel merkez tarafından yönetildiğine dikkat çekerek, odaların kendi faaliyet ve kaynaklarını kullanma noktasında sıkıntı yaşadıklarını, bunun da değişmesi gerektiğini söyledi.
Genel merkezlerin odalara daha fazla yetki vermesinin doğru olacağının altını çizen Öztürk, "Akademik odalarla ilgili kanun ve yönetmeliklere baktığımız zaman bunların çok eski olduğunu biliyoruz. 50-60 yıl önce çıkarılmış kanunlarla değişen ve gelişen dünyada meslek odalarını yönetmeniz mümkün değil. İnternetin hakim olduğu, teknolojinin çok geliştiği modern dünyada artık bizim o yasalarla odaları yöneterek verim almamız söz konusu değil" dedi.
"TMOBB YASASINA İHTİYAÇ VAR"
Gelişen dünyada merkezi yönetimlerin sona erdiğini, yerel yönetimlere daha çok ağırlık verildiğinin altını çizen Öztürk, "Bu konuyla ilgili 1-2 ay önce Elektrik Mühendisleri Odası'nın genel kuruluna katılmıştım. Artık odaların Ankara tarafından yönetilmesinin doğru olmadığını, nisbi temsil sistemine geçilmesi gerektiğini, bunun daha adaletli ve demokratik olduğunu söyledim. Siz bu kadar büyük kitleyi, belki de bir bölgeyi temsil ediyorsunuz. Seçimle geliyorsunuz ama yapacağınız bütün harcamalarda Ankara'dan onay almak zorundasınız. Artık gelişen bir dünyada merkezi yönetim terk ediliyor, yerel yönetimlere daha çok ağırlık veriliyor. Bunun doğru olmadığını düşünüyorum. Türk Mühendis ve Mimar Odaları Birliği (TMOBB) yasasına ihtiyaç var. Bu taslak bizim için çok önemli. Ben bu taslağı TBMM'de grubumuza ileteceğim" diye konuştu.
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Bursa Bölge, 2012.05.30 09:51