'Mahallemde neler oluyor?' programının bu haftaki durağı Bursa'nın Yıldırım İlçesine bağlı Millet Mahallesi oldu. Mahalle Muhtarı Mustafa İmdat, mahalledeki okul sayısının yetersiz olduğunu, dar gelirli ailelerin çocuklarını servise vermediğini ifade etti. Mahallelinin ise ilkokul, ortaokul, lise, ATM ve toplu ulaşım hatlarının genişletilmesi gibi talepleri var.
MEMET CAN YEŞİLBAŞ / BURSADA BUGÜN
'Mahallemde neler oluyor?' programı, bu hafta Millet Mahallesine konuk oldu. Mahalle Muhtarı Mustafa İmdat, mahalledeki projelerine değinirken, en büyük sorunlarının okul sayısının yetersiz olduğunu ifade etti.
"NÜFUS YOĞUNLUĞUNDAN DOLAYI MAHALLE İKİYE AYRILDI"
2009 yılından beri Millet Mahallesi Muhtarlığı yapan Mustafa İmdat, "Millet mahallesi 2009 yılında ilk seçildiğim zamanda seçmen sayısı 8 bin civarındaydı. Bu rakam şu anda 38 bin. Millet mahallesi aşırı şekilde büyüdü. Hem nüfusuyla hem yüz ölçümüyle büyüdü. Biz millet mahallesi muhtarlığı belediye olarak bunları göz önünde bulundurarak dedik ki bu mahalle artık ikiye ayrılması lazım. Çok fazla nüfus var, aynı zamanda nüfusla birlikte yüz ölçümünün de büyük olması sebebiyle ikiye ayırma kararı aldık.
Önceki zamanları göz önünde bulundurursak, 2009 yılından itibaren Millet Mahallesi'nde Bulgaristan göçmenleri ve Karadenizlilerin tarafından yoğun göç alan bir yerdi. Demin de bahsettiğim gibi 7-8 bin seçmen olduğu zamanlarda buralar köy gibiydi. Hiçbir şey yoktu. Asfalt yoktu, altyapı yoktu, elektrik yoktu. Çok az kişide elektrik vardı. Onlar da diğer vatandaşlara yardımcı oluyordu. Sonradan burası mahalle statüsünü kazandı. Ben bu görevi 2009 yılından beri yürüttüğüm için çalışmalarımızı Büyükşehir belediyesi ve Yıldırım Belediyesi ile birlikte hızlandırdık. Asfalt sorunu vardı onu giderdik. Elektrik sorunlarını çözdük ve elektriksiz hanemiz kalmadı. Altyapı sorunu tamamen bitti. En büyük problemlerimizden birisi de doğalgazdı. Rabbim izin verdi bu doğalgazı da 3 ay içerisinde başladık ve bitirdik. Kara kutu dediğimiz abonelik sayılarımı var. Yaklaşık 1800 civarında kara kutu konulacak yer var" ifadelerini kullandı.
"YAĞMUR YAĞDIĞI ZAMAN ZEMİN KATLARI SU BASIYOR"
Muhtar Mustafa İmdat, "2012'de Cumhurbaşkanımızın çıkardığı bir yasa var. Mahallelerde açık pazar kalmayacak. Kapalı semt pazarları olacak diye. Mahallenin hem büyük olduğundan hem de yer alanı olmadığından bu çabalar içerisindeyken, Millet Mahallesi'nin asıl merkezi olan yere kapalı Pazar yeri statüsünü kavuşturduk. Geçen sene bu zamanlar açılışını yaptık.
Yaklaşık 2 ay öncesi valimiz Yakup Canbolat ile bir toplantımız vardı. Muhtarlara ne ihtiyacınız varsa liste halinde verin dediler. Bende o zaman şunu yazmıştım sayın valimize. Birinci derdimiz buradaki esrar, uyuşturucu en büyük sıkıntımız bu. İkinci sıkıntımız ise aşırı yağmurlar yağdığı zaman buraya yağmur suyu kollektürü lazım oluyor. Çünkü bütün birinci ikinci katlara su basıyor. Bu yüzden yağmur kolektörü talebinde bulundum. Sonradan bunu BUSKİ'ye aktardıklarının haberi geldi. Üçüncüsü de burada bir kamera sistemi istedik. Her mahallede olduğu gibi bizde ara sokaklarda ve caddelerde kamera sistemi istedik. Yaklaşık bir ay önce emniyetten aradılar. Yaptığımız bu talebi de en kısa sürede gerçekleştireceklerini beyan ettiler. Sizinle de gelip görüşerek kamera sistemini nerelere kurulacaksa bu talebini gerçekleştireceğiz. Bu konuda da gönlümüz rahat. Çünkü devlete vermiş olduğumuz bütün yazılı dilekçelerimizin hepsi bize yazılı cevap olarak geri dönüyor" diye konuştu.
"OKUL SAYISI YETERLİ DEĞİL"
Muhtar İmdat, "Büyükşehir Belediyesinin bize yapmış olduğu prefabrik bir okul var. Tek bir okul. Bu okul yeterli mi değil. Prefabrik ve tek katlı. Biliyorsunuz Türkiye genelinde ulaşım biraz sıkıntılı. Dar gelirli ailelerin çocukları okula servisle gideceği zaman 500 liraya kadar fiyat isteniyor. İlk okulun olduğu yere bir tane de orta okul şart. Lise şart. Bunun için gerekli makamlara mercilere talep oluşturduk. Bir orta okul ve sonrasında da bir lise bizim en büyük ihtiyacımız.
Sakarya Mahallesi olan yerde madde kullanımı çok fazla. Ben bazen geceleri aracımla geziyorum. Otobüs duraklarında ağaç diplerinde gençler bir araya gelmişler. Afedersiniz ne yapıyorsunuz orada demeye de insan çekimser hale geliyor. Beyinleri zaten almış gitmiş. Uyuşturucu konusunda gerçekten çok tedirginiz. Bazı ailelerden şöyle bir şikayet geliyor bana. Muhtarım biz gece saat 12'de villalar bölgesine servisimizden inip evimize çekinerek gidiyoruz" dedi.
"MİLLET MAHALLESİ ÖZLÜCE'Yİ GEÇTİ"
Mahallede salgınından sonra okul sıkıntısı yaşandığını ifade eden Pembe Hanım, "Tek ve en yakın olan okul burası olduğu için sınıflar çok kalabalık. 10 seneden beri ortaokul yapılacak, hala yapılıyor. Acil olarak ortaokul ve liseye ihtiyacımız var. Gelişim konusunda yeni evler yapılmasından memnunuz ancak kiralar ve ulaşım sorunlarımız artmaya başladı. Her gün sabah ve akşamları yürüyerek çocuğumu okula getirip götürüyorum. Servis fiyatları çok pahalı olduğu için servise veremiyoruz. Servisler, sadece sabah okula götürmek için 700 lira para istiyor. Tek maaşla çocuğumuzu nasıl servise verelim? 25 dakikada yürüyerek okula geliyoruz. Mahallede kira fiyatlarının yüksekliğinden evlere yaklaşılamıyor. Beğenmediğimiz 2+1 evlerin kirası 4 bin liradan başlıyor. Millet Mahallesi şuan Özlüce'yi geçmiş durumda. Bu bölge boşluk bir alandı. Bir tarla halindeyken şuan boş yer yok" diye konuştu.
"50 KİŞİLİK SINIFLARDA EĞİTİM GÖRÜLÜYOR"
Mahalle sakini Özgür Karagöz, "En büyük problemimiz burada bir tane okul olmasıdır. Akşam saatlerinde de bu yoğunluk yaşanıyor. Araç trafiğine kapatılarak, yaya trafiğe açık olması gerekiyor bu yolun. İnsanlar çocuklarını bırakıyor, ambulans bile dönüş yapamıyor. Bu mahallenin bir tane daha okula ihtiyacı var. Çocuklar 50 kişilik sınıflarda eğitim görüyor. 10 yıldır bu mahalledeyim, maalesef mahallede bir tane okul var. Burası Eskiden 'Bursa Ovası' denilen bölgedir. Mahallemiz gelişmeye devam ediyor. İhtiyaçların daha iyi bir şekilde belirlenerek düzenlenmesi gerekiyor. Pazar yerimiz öncede mahalle arasındaydı. Şimdi pazar yerimiz revize edildi ve faaliyete geçti. ATM eksikliği de yaşıyoruz" ifadelerini kullandı.
"SERVİS ÜCRETLERİ ÇOK YÜKSEK"
Mahalle Sakini Mehmet Sağam, "Okulun önündeki kalabalığı görüyorsunuz, iğne atsanız yere düşmez. Mahallede okul ihtiyacı var. Öğrenci çok ancak okul yetersiz kalıyor. Bu mahalleye geleli 2 sene oldu. Çocuklarımızı servis ücretlerinin yüksekliğinden dolayı servise veremiyoruz. Tek maaşla geçiyoruz, servis ücretlerini bile sormadım" dedi.
"TOPLU TAŞIMANIN YAYGINLAŞMASI SORUNLARI AZALTABİLİR"
Güzel ve sessiz bir mahallede yaşadıklarını belirten Ömer Altınkaynak, "Gençlere yönelik aktivitelerin yapılsa daha güzel olabilir diye düşünüyorum. Yeni bir yerleşim alanı olduğu için işlerimiz iyi gidiyor. Bizim zamanımızda okullarda yaşanan sıkıntılar, bugünlere göre biraz daha azdı. Mahalleye yönelik toplu taşımanın yaygınlaşmasıyla bu sorunlar azaltılabilir. Yaşadığımız dönemle alâkalı olarak, madde bağımlılığı her mahallede görülebiliyor. Gençler kendini bilerek hareket ederlerse doğru yolu bulabilirler. Gençler için sosyal donatı alanları var ancak bence hiç yeterli değil" diye konuştu.
Bursa Bölge, 2023.01.17 11:16