Asgari ücret zammının ardından oluşan farkların maaşlarına yansıtılması talebiyle Bursa'da eylemlerini sürdüren metal emekçileri önümüzdeki pazar günü kent meydanında bir araya gelmeye karar verdi.
Metal emekçileri Bursa kent meydanında bir araya gelerek haklarını isteyecek.
Metal İşçileri Birliği'nden yapılan açıklamaya göre 21 Şubat'ta büyük kent meydanı buluşmasına imza atılacak.
MİB'den yapılan açıklamanın tamamı şöyle:
"Asgari ücret farklarını almak için...
21 Şubat Büyük Kent Meydanı Buluşması!
Arkadaşlar!
Asgari ücret zammıyla büyük bir adaletsizlik yaratıldı. Haklı olarak işçi kardeşlerimiz öfkeli. Reno başta olmak üzere pek çok fabrikada sesler yükseliyor. En az 6 dönemlik sözleşme çöpe gitti. Bunca yıllık emeğin karşılığında asgari ücrete talim etmek işçinin kanına dokunuyor. Geçim zor, hayat pahalı. Fakat ne TM ve patronlar sesimizi duyuyor ne de MESS!
Bazı patronlar da topu MESS'e atıyor. "Biz veririz sıkıntı yok ama MESS izin vermiyor" diyorlar. MESS düzeni korumak için patronları işçiye karşı birleştiriyor.
Bu durumda ortak hareket etmekten, patronların birliğine, MESS'e karşı tek bir yumruk olmaktan başka seçeneğimiz yok.
İşte Bursa'da pek çok fabrikadan işçi arkadaşımız ortak bir ses verelim diyerek bir girişim başlattılar. Bu büyük adaletsizlik ve kölelik düzenine karşı Kent Meydanı'nda patronların birliğine karşı işçinin birliğiyle çıkmaya çağırıyorlar.
MİB bu çağrıya sahip çıkıyor. Tam destek veriyor.
Madem MESS'i yenmekten başka bir çaremiz yoksa o halde Kent Meydanı'na bir sel gibi akalım. Renocusu, Tofaşçısı, Coşkunözcüsü, Delphilisi, tüm fabrikalardan işçiler olarak tıpkı 26 Nisan'da yaptığımız gibi gücümüzü gösterelim. Kent Meydanı'nda MESS'e ve patronlara karşı Büyük İşçi Buluşması'nı gerçekleştirelim.
Haydi arkadaşlar!
Bir kez daha Kent Meydanı'na!
Bir kez daha tek yumruk olmaya!
O sendika bu sendika demeden, sendikalı sendikasız demeden Kent Meydanı'nda tek yumruk tek bilek olmaya!
Bulunduğumuz fabrikalarda hazırlıklara başlayalım. Duymayan kimse kalmasın. Organize olup 21 Şubat'ta buluşalım.
Gündüzlerinde sömürülmeyen gecelerinde huzur içinde başımızı yastığa koyacağımız günler için HAYDİ!!!"
Öte yandan Renault emekçileri, asgari ücret farkının maaşlarına yansıtılması için eylemlerini bu sabah da sürdürdü. Fabrika yönetimine "Ver, kurtul!" diye seslenen işçiler, haklarını almakta kararlı olduklarını bir kez daha vurguladılar.
BURSA'DA EMEKÇİLER GEÇEN SENE KENT MEYDANINDA BÖYLE BİR ARAYA GELMİŞTİ! OKUMAK İÇİN TIKLAYIN...
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Bursa Bölge, 2016.02.15 12:17