Bursa'nın Kestel İlçesine bağlı Gözede Köyü'nde köy sakinleri BUSKİ binasının önünde eylem yaparak, BUSKİ'den su talep etti. Kendi sularının satıldığını iddia eden köy sakinleri Bursa Su Fabrikası'na giden su borularını kesti. Konuya dair Kestel Belediye Başkanı Ferhat Erol ve BUSKİ Genel Müdürü Güngör Gülenç Bursada Bugün'e özel açıklamalarda bulundu. Gülenç, "Bu sene maalesef biz içme suyunu bile bulmakta zorlanıyoruz. Görevimiz kimsenin suyunu almak ya da kısıtlamak değil, mevcut olan su kaynaklarını adaletli bir şekilde dağıtmaktır" dedi.
CEREN SÜMBÜL / BURSADA BUGÜN
Bursa'nın Kestel İlçesine bağlı Gözede Köyü'nde dünden beri devam eden eylem sonuç bekliyor. Köy halkı bugün mahsullerinin tarlada kuruduğunu belirterek Kestel'de bulunan BUSKİ binasının önünde toplandı ve 'suyumuzu isteriz' sloganları attı. Devamında Gözede Köyü sakinleri başka kaynaklara aktarıldığını iddia ettikleri Bursa Su Fabrikası'nın su borularını kesti. Kestel Belediye Başkanı Ferhat Erol ve BUSKİ Genel Müdürü Güngör Gülenç duruma dair Bursada Bugün'e özel açıklamalarda bulundu.
"ÇÖZÜM ODAKLI BİR YOL HARİTASI ÇİZDİK"
Başkan Erol, geçen senenin bu tarihlerine göre su kaynaklarında yüzde 20 azalma olduğunu açıklayarak beklenmedik bir kuraklık yaşandığını belirtti. Erol, "Dün benim başkanlığımda makamda toplantı yaptık. Sorunları dile getirdiler hem BUSKİ, hem Kestel Belediyesi olarak mevcut barajı nasıl besleriz diye çözüm odaklı bir yol haritası çizdik" dedi.
"3 TANKER DAHA ARTTIRILMASINI İSTEDİK"
Bursa Su Fabrikası'nın Bursa Büyükşehir Belediyesi'nin bir iştiraki olduğu için su satma gibi bir olayının olmadığını söyleyen Erol, mevcut Gözede Köyü'nden 11 köye suyun aktarımı yapıldığını belirtti. Erol, "Köydeki arkadaşlarda diyor ki, 11 köyün içme suyunu kesin, içme suyunu sulama suyunda kullanalım. Böyle bir çözüm şu an olma ihtimali yok. Onların da beklentileri farklı. Bir gün suyu kestiğimiz anda 11 köye 2-3 günden önce hatlardan su gitmiyor. Burada şu an çözüm olarak da tek yol tankerle su taşımamız. Bugün BUSKİ'yi aradım 3 tanker daha arttırılmasını istedik, kiralayacaklar sanırım. 7-8 tankerle su taşıyacağız. Şu an konu vali beyin elinde oradan çıkacak sonucu bekliyoruz" şeklinde konuştu.
"İÇME SUYUNU BİLE BULMAKTA ZORLANIYORUZ"
2016 yılında ilk fabrika kurulurken verilen sözle bir sulama tesisi yaptıklarını ifade eden BUSKİ Genel Müdürü Güngör Gülenç, bu yıl küresel iklim değişikliği ve kuraklık nedeniyle yeteri kadar yağmurun yağmadığını belirtti. Gülenç, "Çok ciddi bir kuraklık, sıcaklık ve buharlaşma nedeniyle sular azaldı. Tabi bu her yerde oldu sadece içme suyunda değil. Yenişehir'in barajı Boğazköy Barajı'nda su kalmadı. Bu 26 tane köyü besleyen kuraklık maalesef bizi etkiledi. 11 tane köye içme suyu sağlıyoruz. Yani BUSKİ olarak biz, verdiğimiz sözleri de yapmamız gerekenleri de teknik olarak hepsini yapmış durumdayız. Onlar istiyor ki, hiç kuraklık olmamış gibi suyumuz her seneki gibi bol bol aksın. Bu sene maalesef biz içme suyunu bile bulmakta zorlanıyoruz. Görevimiz kimsenin suyunu almak ya da kısıtlamak değil, mevcut olan su kaynaklarını adaletli bir şekilde dağıtmaktır" dedi.
"ŞU ANDA GÖLETE 10 LİTRE SU AKIYOR"
Satılma gibi bir durumun söz konusu olmadığının altını çizen Gülenç, "Şu anda gölete 10 litre su akıyor. Fabrikanın çok çok üzerinde bir suyu şu anda zaten gölete akıtıyoruz. Şu anda 2 boru ve artı 4 tane tankerle gölete su takviyesi ediyoruz. Bu kuraklıkta yapabileceğimiz maksimum desteği vermeye çalışıyoruz. Daha bol bir su olsun ben de isterim ama maalesef kaynaklarımız ülke genelinde kuraklık nedeniyle azaldı. Bitki çeşidini ve ürününü gözden geçirmemiz lazım. Suya çok dayanıklı ürünlere geçiş yapacak bir tarım politikası uygulanması lazım" diye belirtti.
Bursa Bölge, 2024.08.20 18:36