Bursa'nın Harmancık ilçesinde kiraz üretimi yapan çiftçi dertli. Rekolte bolluğu ve ihracatçı gelmemesi nedeniyle kiraz sezonu en kötü dönemini yaşıyor.
Bursa'nın dağ yöresi kiraz deposu fakat pazarlarda İzmir, Afyon kirazı satılıyor...
Bursada Bugün'e açıklamalarda bulunan Bursa'nın Harmancık ilçesinde kiraz üretimi yapan çiftçiler yaşadıkları ekonomik sıkıntıyı "Rekolte bolluğu ve ihracatçı gelmemesi nedeniyle kiraz sezonu en kötü dönemini yaşıyor" sözleriyle ifade etti.
Çiftçiler, yetkililerden destek beklediklerini dile getirirken, "3 yıl önce 5 liraya sattığımız kiraz bu gün 2,5 lira. Ona rağmen alıcı yok. İşçi masrafı ve diğer masraflar ancak günü kurtaryor. Bu gidişle geçmişte çilek üretiminden vazgeçen köylü bu sefer kirazları kesmeye başlayacak ki bir çok aile dalında kurumaya bıraktı!" açıklamasını yaptı.
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Bursa Bölge, 2018.06.18 09:14