Karacabey Belediye Başkanı Ali Özkan'ı, Bursada Bugün'e gerçekleştirdiği ziyarette Yönetim Kurulu Başkanı Ferdi Yılmaz ve Genel Yayın Yönetmeni Aysın Komitgan ile konuk ettik. Özkan ziyaretinde göreve geldikleri andan itibaren hayata geçirdikleri birçok projeyi anlattı.
HÜSEYİN İZCİ / BURSADA BUGÜN
Seçimlere girilirken koydukları vizyonu aktaran Karacabey Belediye Başkanı Ali Özkan, kentin gelişmesi için tarıma önem verdiklerini belirtti. Turizmin kent için önemini de anlatan Özkan, ayrıca üretime kazandırdıkları şeker fabrikası hakkında da konuştu.
"BİZ SEÇİMLERE GİRERKEN ORTAYA VİZYON KOYDUK"
Özkan, "Biz seçimlere girerken vizyon ortaya koyduk. Tabi Karacabey denilince akla tarım ve hayvancılık geliyor. Biz de kentin büyüyüp gelişmesi için tarım ve hayvancılık olmazsa olmaz dedik. Ama biz bütün yumurtaları aynı sepete koymayalım, farklı bir yol haritası belirleyelim dedik. Bu çerçevede de 3T vizyonu adı altında bir formülle ortaya çıktık. Dedik ki, tarımsal yatırımlar yatırımlar olmazsa olmazımız. Birçok tarıma dayalı sanayi kuruluşu, Karacabey'e gelmesinde özellikle tohumculukta odaklanılıyor. Bunlara öncülük ettik" dedi.
"YENİ FABRİKALARIN KARACABEY'E GELMESİ İÇİN KATKI KOYMAYA ÇALIŞTIK"
Özkan, "En önemli tarımsal üretim değerlerimizden bir tanesi salçalık domates. Türkiye'nin salçalık domates ihtiyacının yüzde 40'lık kısmı Karacabey topraklarında kaliteli bir şekilde yetişiyor. Bunun için de yeni fabrikaların Karacabey'e gelmesi için katkı koymaya çalıştık. Kapasitesi çok yüksek bir firma devreye girdi" ifadelerini kullandı.
"ŞEKER FABRİKASININ ÜRETİME GEÇMESİNE VESİLE OLDUK"
Özkan, "Susurluk'ta bizim şeker fabrikamız vardı. Atıl vaziyetteydi. Biz Susurluk şeker fabrikasına yönelik olarak şeker pancarı üreten ilçelerin belediye başkanları, ilçe başkanları, ziraat odası başkanları Karacabey'de topladık. Daha sonra Susurluk şeker fabrikasında da bir toplantı yaptık. Ankara'ya da gittik ve daha sonrasında o şeker fabrikasının üretime geçmesine vesile olduk" şeklinde konuştu.
"EKOLOJİK VE KIRSAL TURİZME VURGU YAPTIK"
Özkan, "Biz göreve gelmeden önce ekolojik ve kırsal turizme vurgu yaptık. Karaağaç Leylek Köyü, Uluabat Gölü, Longoz Ormanları gibi birçok yere vurgu yaptık. Geçtiğimiz günlerde meteor yağmur gözlem etkinliğimizde Longoz Ormanları'nın kıyısında yapıldı" dedi.
"YÜZDE 90 ORANINDA ELEKTRİK HATLARINI YER ALTINA ALDIK"
Özkan, "2014 yılında göreve geldiğimizde önemsediğimiz bir başka konu da, elektrik hatlarının yer altına alınması. Karacabey rüzgarından dolayı çok fazla elektrik kesintisi oluyordu. UEDAŞ ile temaslarda bulunduk. Yüzde 90 oranında da elektrik hatlarını yer altına aldık. Elektrik alt yapısı en sağlam ilçe de Karacabey oldu" ifadelerini kullandı.
"600-700 MİLYON LİRALIK BİR ALT YAPI YATIRIMI YAPILDI"
Özkan, "Bizim vaatlerimizden biri de alt yapının yenilenmesiydi. İçme suyu, yağmur suyu ve kanalizasyon suyu şebekelerinin yenilenmesiydi. Karacabey'de yenileme işlemi devam ediyor ve ciddi mesafe kat ettik. İyi gidiyoruz. 2-3 ay içerisinde inşallah toparlayacağız. Toplamda 600-700 milyon liralık bir alt yapı yatırımı oldu. Normalde büyükşehir BUSKİ olmasa, 30 yılda ancak borçlanarak yapılabilecek yatırımlardı. Hiçbir belediye başkanı da bu işe girmek istemiyor" şeklinde konuştu.
Özkan, "Karacabey'in şu an gündeminde yollar var. Başka bir şey yok. Bizler yolla yatıp yolla kalkıyoruz. Müteahhitleri sıkıştırmaya çalışıyoruz. Vatandaşların tozdan, topraktan, çamurdan rahatsızlığı olabiliyor" dedi.
Karacabey Belediye Başkanı Ali Özkan göreve geldiğinden itibaren yaptıkları bazı projeler;
Bursa Bölge, 2023.08.15 18:17