Bursa'da geceden itibaren başlayan kar yağışı şehir merkezindeki trafiği felç etti. Kent merkezinde araçlar adeta buzda dans yaparken, trafik polisleri, kadınlar ve çocuklar yolda kalan araçlara destek oldu. Polisler, tuzlama araçlarına binerek telsizle çalışmaları yönlendirdi. Vali Şahabettin Harput da makamına Tophane'deki trafik karmaşası yüzünden güçlükle ulaşabildi.
İŞTE BURSA'DAN KAR MANZARALARI - FOTO GALERİ
Mesut DEMİR/BURSADABUGUN.COM
Gece saat 02.00'da başlayan kar yağışı Bursa ve ilçelerini etkisi altına aldı. Şehir merkezinde 20 santimetreye ulaşan kar kalınlığı, merkezdeki trafiği felç etti. Uyarılara rağmen hazırlıksız çıkan sürücülere, belediye ekiplerinin müdahalede sıkıntı yaşaması da eklenince ilginç görüntüler oluşturdu.
Kentin yokuşlu caddelerinde araçlar buzda adeta dans yaptı. Onlarca maddi hasarlı trafik kazası yaşandı. İnönü Caddesi-Hal Kavşağı, Kent Meydanı, Şehreküstü, Çakırhamam, Tophane aksında araçlar yolda kalınca sürücülerin yardımına trafik polisleri, kadınlar ve lise öğrencileri yetişti. Yüz bin liranın üzerinde fiyatı olan cipler bile buzda kaymaktan kurtulamadı. Yoldan geçenler, bu sürücüleri sürekli fren yapmamaları konusunda uyardı.
Vali Şahabettin Harput da valilik konağından Heykel'deki makamına yarım saatte ulaşabildi. Bir trafik polisi, Tophane'de tuzlama aracına binerek telsizle merkeze bilgi verdi. Vatandaşlar, ulaşmak istedikleri noktalara 2 saatte gittiklerini belirtirken, belediye ekiplerinin kar küreme ve tuzlamada geç kaldığını öne sürdüler. Yolda kalan belediye otobüsünün sürücüsü Ahmet Yaman, "Sabah saat 7'de belediyeyi arayarak yolun buz olduğunu söyledim ancak tuzlama çalışması yapılmamış. Şimdi yokuştan aşağı inemiyorum. Burada mahsur kaldım" dedi.
Taksi sürücüleri ise, uyarılara rağmen hazırlıksız ve gerekli donanımla çıkmayan bireysel sürücülere tepki gösterdiler. Yetkililer ise vatandaşları Bursaray, belediye otobüsü ve tramvay gibi toplu ulaşım araçlarını kullanmaya davet etti.
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Bursa Bölge, 2012.02.28 11:13