Bursa'nın Yıldırım ilçesine bağlı Millet Mahallesi'nde geçtiğimiz günlerde atıl bir inşaatta yaşanan kız çocuğu cinayetinin ardından bölge esnafı Bursada Bugün'e inşaat hakkında şikayetlerini anlattı.
SİMLANUR İNCE / BURSADA BUGÜN
Bursa'nın Yıldırım ilçesine bağlı Millet Mahallesi'nde 27 Ağustos günü atıl inşaatın asansör boşluğunda bir kadın cinayeti olduğu tespit edilmişti. Bursa'da koruma altında olduğu yurttan çıktıktan sonra geri dönmeyen ve 4 günün ardından başı boş inşaatın asansör boşluğunda cesedi bulunan kız çocuğu cinayetinin olduğu mahalledeki esnaf, inşaatta girip çıkanın belli olmadığını ve bu şekilde devam ederse cinayetlerin devam edebileceğini belirtti. 5 yıldır atıl bir şekilde duran inşaatın çalışmalarına devam edilmediğini ve mahalle sakinlerinin çocuklarını dışarı salmaktan endişe ettiklerini belirten esnaf, "Bu inşaat mahallemize leke getirdi" dedi.
"İNŞAATLAR BİZİM MAHALLEMİZİ LEKELEDİ"
Bölgedeki inşaatların 5 senedir hiçbir ilerleme göstermeden aynı şekilde durduğunu ifade eden mahalle esnafı, "Mahallemiz güzel bir mahalle fakat bu inşaatlar bizim mahallemizi lekeledi. Geçtiğimiz günlerde de bir cinayet yaşandı. Bir kız çocuğu, bir can gitti burada. Yetkililere bakıyoruz ne gelen var ne giden var. İnşaata giren ve çıkan belli değil. Hırsızlar binanın demirlerini kesmeye başladı. Biz her geldiklerinde kovuyoruz aynı zamanda polisi arıyoruz, polis geliyor çıkarıyor. Polis gittikten sonra yeniden geliyorlar" ifadelerini kullandı.
"BÖLGE HALKI ÇOCUĞUNU MARKETE GÖNDEREMİYOR"
Bölgedeki halkın çocuğunu markete ekmek almaya dahi gönderemediğini vurgulayan mahalle esnafı, "Parka çocuğunu göndermiyorlar çünkü parkın yanında bir inşaat. Esnaf bundan şikayetçi. İnşallah yetkililer bir çözüm bulurlar. Bir çözüm bulurlarsa bu mahallede rahat eder" diye konuştu.
İnşaat alanına sürekli birilerinin girip çıktığını belirten esnaf, "Bizim ofisimiz burada olduğu için giren çıkanları da görüyoruz. Girenleri kovuyoruz fakat sonuçta işimiz bittiğinde akşam saat 6'da dükkanı kapatıp gidiyoruz. Bölgede oturanlarda buraya girenleri şikayet ediyor. Kapının demirini bile çalmışlar" dedi.
"TEKRAR BİR CİNAYET İŞLENEBİLİR"
İnşaatta yaşanan cinayet hakkında konuşan esnaf, "Cuma akşamı yaşanmış ve pazar günü bulunmuş. Burası böyle olduğu halde tekrar bir cinayet işlenebilir. Burayı yaşam alanına çevirmişler. Bu inşaat 5 senedir bu şekilde duruyor" diye anlattı.
"ÜSTÜ BAŞI KÖTÜ DURUMDAYDI"
Cinayetten önce kız çocuğunu gören bir başka esnaf, "Sabah dükkanımı açıyordum. Bir gün öncesi kız buradan geçti. Üstü başı kötü bir durumdaydı. Bir gün sonra başka bir iki erkekle gördüm. Ondan sonrasında olanlar olmuş" dedi.
Esnaf olarak inşaattan rahatsız olduklarını dile getiren vatandaş, "Burada aileler var. Rahat bir şekilde çocuklarını markete, dışarı salamıyorlar. Kimin girip çıktığı belli değil. Yetkililerden bir yardım bekliyoruz. Yıkımı olsun ki mahalleli rahata ersin. Bu tür olaylar yaşanmasın. Bir insan evladı kolay yetişmiyor" ifadelerinde bulundu.
Bursa Bölge, 2023.09.01 08:45