Bursa'nın Yıldırım İlçesi'ne bağlı Eğitim Mahallesi'nde iddialara göre elektrik trafosuna giren madde bağımlıları kabloları çalarak trafonun arızalanmasına ve mahalle sakinlerinin eşyalarının bozulmasına neden oldu. Komşularının hırsızlık anına şahitlik ettiğini ifade eden mahalle sakini Hasan Bayın, "Komşumuz görevlilerin gece bakıma geldiğini düşünerek hırsızlara 'kolay gelsin' demiş. Hırsızlarda, 'Sağ ol teyze' diyerek kabloları çalmaya devam etmişler" diye konuştu.
MEMET CAN YEŞİLBAŞ / BURSADA BUGÜN
Bursa'nın Eğitim Mahallesi'nde mahalle sakinlerinin iddialarına göre, bölgede yoğun bir şekilde vakit geçiren madde bağımlıları elektrik trafosunun kablolarını çaldı ve vatandaşların elektronik cihazlarında hasara sebep oldu.
Mahallelerindeki hırsızlık olaylarını aktaran Eğitim Mahallesi sakinleri, Mahallenin tam ortasında bulunan yeşillik alanda madde bağımlılarının uyuşturucu madde kullandığını, kontrolsüz bir şekilde ateş yaktığını, çevreye rahatsızlık verdiğini, internet kablolarını çaldığını ve son olarak da trafoya girerek elektrik kablolarını çaldığını ifade ediyor.
Sokağa çıkmak konusunda artık endişelenmeye başladıklarını ifade eden mahalle sakinleri, madde bağımlılarının bulunduğu yeşil alanının güvenli bir hale gelmesini talep ediyor. Hırsızlık nedeniyle arızalanan kombi, çamaşır makinesi gibi eşyalarının masrafının da karşılanmasını istiyor.
"KOMŞUMUZ HIRSIZLARA KOLAY GELSİN DEMİŞ"
Daha önce de pek çok defa elektrik ve internet kablolarının çalındığını belirten mahalle sakini Hasan Bayım, "Elektrik trafosunun yanında uyuşturucu madde kullanıyorlar. Elektrik ve internet kabloları defalarca çalındı. Elektrik trafosuna girenler profesyonel insanlar olduğu belli. Trafonun da içinde bulunduğu Yenikent Sitesi'ni toplu konut yapacaklar diyerek yıktılar ve site sakinleri evsiz kaldı. Oluşan açık alanı da madde bağımlıları mesken tutular.
Aktif olarak çalışan kombi ve elektrikli olarak çalışan eşyalarımız bozuldu. Bir kombi fiyatı bugün 30 bin lirayı buluyor. Çamaşır makinesi bozulan komşularımız da var. Henüz komşularımızın hepsiyle konuşamadık. Yetkililer bozulan eşyalarımızı önce bizim bozdurmamızı istiyor. Gelip inceleme yaparak değerlendireceklerini söylüyorlar.
Hafta sonu tatili olması nedeniyle evinde olmayan komşularımız da var. Onların eşyalarının nasıl zarar gördüğünü biliyoruz. Bir güvenlik sorunu yaşandı ve bu eksikliğin suçlusu biz olamayız. Biz hizmet alıyor ve karşılığını veriyoruz. Verdiğimiz paranın karşılığı bu olmamalı.
Komşumuz da gece yetkililerin bakıma geldiklerini düşünerek hırsızlara 'kolay gelsin' demiş. Kabloları kesen kişilerin hırsız olduğunu anlamamış. Hırsızlar da 'sağ ol teyze' diyerek işleme devam etmişler. Sık sık çalınan kablolar sonucu arızalan trafo ve arızalanan eşyalarımız var. Bu sorunumuzun çözülmesini istiyoruz" ifadelerini kullandı.
"YANGIN ÇIKABİLİRDİ"
Yangın çıkmadığı için şanslı olduklarını ifade eden mahalle sakini Muharrem Acar, "İlk başta elektriğin olmadığını fark ettik. Şarj âletimin uç kısmının yerinden fırlamış ve kararmış bir halde olduğunu gördüm. Trafoya hırsız girdiği için böyle bir olay yaşandığını fark ettik. Herhangi bir yangın çıkmadı ancak olabilirdi. Babamın evinde aynı böyle bir olaydan da televizyon yanmıştı. Yanan televizyonun masrafları karşılanmadı ve suç bizde değil diyerek gittiler" dedi.
"MASRAFIMIZI KİM KARŞILAYACAK"
Defalarca hırsızlık konularından mağdur olduklarını belirten Hakan Yıldırım, "Daha önce aracımıza, depomuza birkaç defa hırsızlık için girdiler. İnternet kablolarını defalarca çaldılar. Yetkililere iletiyoruz ancak bir sonuç alamıyoruz. Madde bağımlılarından dolayı çocuklarımızın da can güvenliği kalmadı. Bursa'nın iyi mahallelerinden birinde oturmamıza rağmen bu durumun önüne bir türlü geçemiyoruz. Artık mahalle sakinleriyle toplanıp sorunu kendimiz çözmeye çalışcağız. Evdeki kombi patlamış, diğer eşyalar arıza çıkardı. Bunların masrafını kim karşılayacak? Bu duruma yetkililerin el atması lazım. Bir inşaat şirketi, 'daire vereceğiz' dedi ve insanları mağdur etti. 5 yıldır insanlar evinden oldu" diye konuştu.
"İNSANLAR SOKAĞA ÇIKAMAMAYA BAŞLADI"
Mahalle sakinlerinden Veysel Kurtulan ise, "Madde bağımlıları sadece bu boş alanda değiller. Akşam saatlerinde ellerinde uyuşturucu madde ile sokaklarda bilinçleri yerinde olmayarak dolaşıyorlar. İnsanlar sokağa çıkamamaya başladı. Burası kapatılırsa insanlar rahatlayacaktır diye düşünüyoruz" dedi.
"BİZ VATANDAŞIZ VE MAĞDURUZ"
Madde bağımlılarından şikayetçi olan mahalle sakinlerinden Cevdet Yalçın, "Hırsızlar tarafından kabloları çalınan trafonun hemen karşısında oturuyorum. 2 kombim, 1 televizyonum ve daha tespit edemediğim malzemelerim bozuldu. Madde bağımlılarının uğrak noktası olan bu alan bize büyük zararlar vermeye başladı. 15 gün arayla ben bu alanı temizleyerek yakıyorum. Biz vatandaşız ve biz mağduruz. Bu mağduriyetimizi durdurmaları gerekiyor" ifadelerini kullandı.
Bursa Bölge, 2023.05.03 09:09