Bursa'da yol kapatan Renault fabrikası işçilerine polis biber gazıyla müdahale etti. Bu arada fabrika önünde eylem yapan 15 emekçinin de gözaltına alındığı öne sürüldü!
Bursa'daki tarihi metal direnişine imza atılan Renault fabrikasında, 10 işçinin asgari ücret zammının maaşlarına yansıtılmasını istemesi ve çeşitli gerekçeler öne sürülerek işten çıkarılmasını protesto eden emekçilerin eylemi bugün de devam etti.
Birleşik Metal-İş Sendikası üyesi işçiler, sabah saatlerinde Emek metro istasyonu önünde toplandı.
Eylem yapan yüzlerce emekçi Mudanya yolunun ortasına oturdu. Trafik dururken, emniyet ekipleri işçilerin dağılmasını istedi. Ancak işçiler daha sonra fabrikaya yürümek istedi. Yürüyüşe izin vermeyen polis ile işçiler arasında arbede yaşandı.
Güvenlik güçleri biber gazı sıkarak eylemcilere müdahale etti.
Gazdan etkilenen bazı emekçiler ambulansa kaldırıldı.
Bazı işçiler de limonla kendilerini gazdan korumaya çalıştı.
İşçiler tekrar metro istasyonu önünde toplandı.
Yolun iki şeridi trafiğe açılırken, polisle eylemcilerin bekleyişi sürüyor.
Öte yandan fabrika önünde eylem yapan 15 emekçinin de gözaltına alındığı öne sürüldü.
Birleşik Metal-İş Sendikası'ndan yapılan açıklamaya göre fabrikada üretim de durmuş durumda.
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Bursa Bölge, 2016.03.01 11:46