'Mahallemde Neler Oluyor' programının bu haftaki durağı, Bursa'nın Osmangazi İlçesi'ne bağlı Fatih Mahallesi oldu. Mahalle muhtarı olan Ziya Alınca, mahallede yapılan hizmetlere ilişkin röportaj yapmayı reddetti, ancak mahallede yaşayan insanlar görüşlerini ifade etti. Fatih Mahallesi'nde bulunan esnaf ve vatandaşlar, yapılan çalışmaların yetersiz olduğunu ve güvensizlik sorunu yaşadıklarını vurguladı.
GÜLSÜN ARSLAN - HÜSEYİN İZCİ / BURSADA BUGÜN
Mahallemde Neler Oluyor programı bu hafta Fatih mahallesine konuk oldu. Fatih Mahallesinde esnaf ve vatandaş, yapılan hizmetlerin yetersiz olduğunu ve güvensizlik sorunu yaşadıklarını belirtti.
"KENDİMİ GÜVENDE HİSSETMİYORUM"
Mahalle sakinlerinden biri, mahallesinden memnun olmadığını belirterek, gece saatlerinde tehlikeli olaylarla karşı karşıya kaldıklarını ve bu durumun kötü bir örnek olduğunu ifade etti. Ayrıca güvenlik sorunları nedeniyle kendini güvende hissetmediğini ve çöp sorunlarının da yaşandığını dile getirdi. Vatandaş "Mahallemden memnun değilim. Elimden gelse daha uygun fiyatlarda bir yere çıkarım. Gece saat ikide pencereden dışarı baktığımda merdiven boşluklarında ikişer üçer gruplar halinde uyuşturucu kullananları görüyorum. Ve çocuklarımız için kötü örnek teşkil ediyor. Hırsızlıkta bitmiyor mahallede. Güvende hissetmiyorum kendimi. Gece mahallede gezmeye doğru çıktığında ayağındaki pantolonu bbile gasp ederler. Artık önüne de geçilemiyor. Polis, jandarma ekipleri her ne kadar kontrol için takipte olsa bile önüne geçilemiyor. Ayrıca çöp sorunları da var. Sokağa girdiğinde çöp kokusu alıyorsun. Muhtarın ise daha kendine faydası yok. O yüzden bizim de beklentimiz kalmadı" diye konuştu.
"TEHLİKE, SABAHA KADAR BİTMİYOR BU MAHALLEDE"
Başka bir mahalle sakini, kentsel dönüşümden kaynaklı mahallede evlerin yıkıma uğradığını ancak kendisine sunulan yerin küçük olduğunu ve evine "kaçak" denildiğini belirtti. Ayrıca madde kullanımı ve saldırı gibi suçların mahallede yaygın olduğu, ancak polis müdahalesinin yetersiz olduğu dile getirildi. Mahalle sakini "Burası gariban mahallesi. Şimdi de kentsel dönüşüm olduğu için binalar yıkıma uğruyor. Benim 3 katlı binam, 140 metrekareden oluşuyor. Eğer yıkılırsa bana vereceği 1 katlı daire ve 75 metrekarelik alan. Ve buraya kaçak diyorlar. Doğalgazını da elektriğini de bağlattım, nasıl kaçak oluyor anlamadım. Mahallemizde hırsızlar da çok dolanıyor. Bir tane polis bile gelip müdahale etmiyor. Sabaha kadar hırsızlık, madde kullanımları ve saldırılar bitmiyor bu mahallede" ifadelerini kullandı.
"HİZMET YETERSİZ, MAHALLEMİZ GERİDE KALDI"
Osmangazi Belediyesi'nden yeterli hizmet alamadıklarını söyleyen bir başka vatandaş da "Son zamanlarda Osmangazi Belediyesinden yeterince hizmet alamıyoruz. Belediye başkanımızı seviyoruz ama garaj altı diye tabir edilen bu bölgede yeterince hizmet alamıyoruz. Bir otobüs durağımız bile yok maalesef. İnsanlar burada yazın güneşin altında, kışında yağmur karın altında otobüs bekliyor. Diğer yerlere baktığımızda insanlar çok daha modern ve konforlu yaşıyor, ama bizim mahallemiz bu konuda geride kaldı ne yazık ki... Mahallemizde altyapı sorunumuz var. Lağımlar kokuyor, taşıyor. Buna artık bir çözümün bulunması lazım. Hizmetin zayıf olduğunu söyleyebilirim" dedi.
Genel olarak mahalle sakinleri, Fatih Mahallesi'nde yapılan hizmetlerin yetersiz olduğunu, güvenlik sorunlarının arttığını dolayısıyla da daha iyi bir yaşam kalitesi ve çözüm talep ettiğini belirtti.
Bursa Bölge, 2023.08.24 09:46