Bursa'nın Orhangazi ilçesinde bir fabrika, atıklarını çevreye bırakıyor. Ortaya çıkan manzara çevre felaketinin boyutunu gözler önüne net şekilde seriyor.
GÜLNAME PAÇA - EZGİ KAYI / BURSADA BUGÜN
Bursa'nın Orhangazi ilçesinde bulunan bir zeytin fabrikası, suyla birlikte atıklarını çevreye bırakıyor. Civarda ekilen mahsullere karışan atık su, insan sağlığı açısından büyük tehlike oluşturuyor.
Çevrede yerleşim alanının olmamasını fırsat bilen fabrika, atıklarını gece ve gündüz çevreye salıyor. Görüntü kirliliği ve kötü kokuya sebep olan atıklar, suda bulunan canlıları da öldürüyor.
"İNSAN SAĞLIĞI BU KADAR DEĞERSİZ OLMAMALI"
Fabrikanın uzun süredir atıklarını çevreye saldığını belirten vatandaşlar, "Bu fabrika çok uzun zamandır atıklarını bu şekilde çevreye atıyor. Su artık siyahlaştı. Çok kötü kokuyor. Biz buralarda yaşamıyoruz ama burada tarlalarımız ve seralarımız var. Ürün ekiyoruz, haliyle bu pis su yer altından bizim ürünlerimize karışıyor, ister istemez. Biz bunları pazarlara satıyoruz, hepimiz tüketiyoruz bu ürünleri, insan sağlığı bu kadar mı ucuz? Bu fabrika bunları hiç mi düşünmüyor. Evet, civarda yerleşim yeri olmayabilir ama bahçelerimize gelirken görüyoruz, kokudan anlaşılıyor zaten çevrede bir şeyler olduğu. Daha fazla göz yummak istemiyoruz bu duruma. Yetkililer gelip denetlesinler lütfen. Numune alıp inceleme yapılmalı burası için" şeklinde konuştu.
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Bursa Bölge, 2019.10.21 10:38