Asgari ücret tespit komisyonunun 3. toplantısının ardından Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Vedat Işıkhan, yeni asgari ücreti yüzde 34 artışla 11 bin 402 lira olarak açıklamıştı. Asgari ücretle çalışan vatandaşlar yeni zammı yeterli bulmuyorken birden çok esnaf da asgari ücret konusunu konuşmaktan kaçındı. Diğer esnaflar ise durumdan etkilendiğini belirterek sattığı ürünlere zam yapmak zorunda kaldığını belirtti.
SİMLANUR İNCE / BURSADA BUGÜN
Asgari ücret tespit komisyonunun gerçekleştirdiği toplantının ardından yüz binlerce asgari ücretli çalışanın merakla beklediği yeni asgari ücret, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Vedat Işıkhan tarafından açıklandı. 8 bin 506 lira 80 kuruş olan asgari ücret yüzde 34 artışla 11 bin 402 lira olarak belirlendi. Asgari ücretli çalışanlar yeni zammı yetersiz bulsa da işverenin de maliyeti arttı. Temmuz ayında maaşlara yansıtılacak yeni zamla birlikte işveren de ürünlere zam yaptıklarını açıkladı. Asgari ücret sorusunu yönelttiğimiz birden çok esnaf ise konuşmaktan kaçındı.
"İŞVERENİN DE SATTIĞI ÜRÜNE ZAM YAPMASI GEREKİYOR"
Tuz Pazarı Esnafı Kübranur İslamlar, yeni asgari ücret hakkında, "Asgari ücret zammı sonrası tabii ki işverenin de sattığı ürüne zam yapması gerekiyor ki çalıştırdığı elemanlarında maaşı çıksın. Bu durumda ya eleman eksilterek küçültmeye gitmemiz gerekiyor ya da iş yerimizi döndürmemiz ve kazanç sağlayabilmemiz için ürünlere zam yapmamız gerekiyor" dedi.
"ENFLASYON YÜKSELMEYE DEVAM EDERSE İŞLETMELER BUNU KALDIRAMAZ"
Enflasyonun yükselmesinin işvereni zorladığını ifade eden esnaf İslamlar, "Enflasyonun düşmesi halinde işletmeler, küçük esnaflar da daha rahat hareket eder. Enflasyon yükselmeye devam ederse işveren de bunu kaldıramaz ve küçülmeye gitmek zorunda kalır. 5 eleman çalıştırıyorken bunu 3'e indirmek durumuna girer. Bu şekilde olduğunda da az eleman çok iş oluyor ve yine zor duruma girmiş oluyoruz. İşveren de kötü etkilenmiş oluyor işçi de" ifadelerini kullandı.
"MÜŞTERİYE YANSITMAK ZORUNDAYIM"
Kapalı Çarşı Esnafı Nevin Kurtuluş, asgari ücrete gelen zammın ardından işverenin de ürünlere zam yapmak zorunda kaldığını belirtti. Kurtuluş, "Asgari ücrete gelen zammın ardından tabii ki zorlanıyorum. Çünkü aldığımız ürünlere de zam geliyor. Burada benim bir kaybım olmuş oluyor. Mal almaya gittiğimde her gün farklı fiyata ürün alıyorum. Bunu da müşteriye yansıtmak zorunda kalıyorum. Çalıştırdığım işçiye de maaşını verebilmek için ürünlere de bir zam yapmam gerekiyor" dedi. İşçi çıkarmayı düşünmediğini söyleyen Kurtuluş, "Asgari ücrete gelen zamla bütün piyasa etkileniyor. Biz de zam yapıyoruz ve durumu dengelemeye çalışıyoruz . Bu durumda işçi çıkarmayı düşünmüyorum" şeklinde konuştu.
Bursa Bölge, 2023.06.26 10:47