İstanbul'da saat 13:59'da yaşanan 5.8 büyüklüğündeki depremin ardından cep telefonu operatörlerinin servis verememesi sosyal medyada gündem oldu.
İstanbul'da 5.8 büyüklüğünde meydana gelen depremin ardından Turkcell, Vodafone ve Türk Telekom gibi operatörlerde erişim sorunu yaşanıyordu. Turkcell'den konuya ilişkin açıklama gelirken, Türk Telekom'da bağlantı sorunları Türkiye genelinde devam ediyor.
TELEFON HATLARI KİLİTLENDİ
İstanbul'da meydana gelen depremle birlikte yaşanan panikle hemen telefonlarına sarılan vatandaşlar, iletişim sorunu da yaşadı.
Yakınlarının durumunu öğrenmek için cep telefonlarıyla arama yapan vatandaşlar yaşanan bağlantı sorunları nedeniyle aradıkları kişilere ulaşamadı.
Milyonlarca kişinin aynı anda telefon görüşmesi yapma ihtiyacı, operatörlerin mevcut altyapıları ile karşılanamayınca, telefon hatları kilitlendi.
GSM operatörlerinin ses aramaları sonuç vermeyince, yaşanan depremin hemen sonrası yakınlarından haber almak isteyenler internet hatları üzerinden yapılan WhatsApp ve benzeri aramalara yöneldi.
TURKCELL'DEN DEPREM SONRASI İLK AÇIKLAMA
Turkcell, Twitter hesabı üzerinden yaptığı açıklamada, "Silivri açıklarında meydana gelen depremden dolayı ses aramalarında yoğunluk yaşanmaktadır. Hizmet dışı kalan sahamız bulunmamaktadır. 4.5G ve fiber altyapımız kesintisiz hizmet vermektedir. Tüm Türkiye'ye geçmiş olsun" ifadelerini kullandı.
SOSYAL MEDYADA GSM OPERATÖRLERİNE TEPKİ
Vodafone, Turkcell ve Türk Telekom üzerinden yakınlarına ulaşmaya çalışanlar bunu bir süre başaramazken; yaşananlara sosyal medyada tepki gösterdi.
Gazeteci Deniz Zeyrek, "GSM şirketleri ilk sınavı veremedi" yorumunda bulunurken; eski CHP Milletvekili Barış Yarkadaş da 17 Ağustos 1999'daki büyük depremde de telefonların çalışmadığını hatırlatarak 20 senede hiçbir şeyin değişmediğine dikkat çekti.
Cep telefonu operatörlerine yönelik tepkilerin bazıları şöyle:
ÜNLÜ İSİMLERDEN DE TEPKİ YAĞDI
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Güncel, 2019.09.26 14:27