BUSKİ'nin yaptığı çalışmadan sonra Bursa'nın Büyükorhan ilçesinde çeşmeden akan sular, "Bursa'da su gerçekten çeşmeden mi içilir?" sorusunu bir kez daha gündeme getirdi.
"Bursa'da su çeşmeden içilir" sloganıyla reklamlar yaptıktan sonra paralı şişe su satma işine giren Büyükşehir Belediyesi, foseptik sularının kentin içme suyu havzasına karıştığının görüntülerle ortaya çıkarılmasının ardından patlak veren su skandalına ilişkin kamuoyunu tatmin edici bir açıklama yapamamıştı.
Aradan geçen sürede bazı bilim insanları çeşme suyunun güvenli olduğunu öne sürse de suların kokulu ve bulanık aktığına yönelik Bursa'nın dört bir yanından gelen şikayetler bitmek bilmiyor.
Sudan kaynaklı enfeksiyonlarda da ciddi artış söz konusu. Çocuk acil servisleri sudan kaynaklı enfeksiyon şikayetleriyle dolup taşıyor.
Son olaraksa BUSKİ'nin yaptığı çalışma sebebiyle suların kesildiği Büyükorhan ilçesinde çeşmeden akan sular bu kadar da olmaz dedirtti.
Musluklar saatlerce açık bırakılsa da kirli su bir türlü gitmezken, ortaya çıkan görüntü "Bursa'da su gerçekten çeşmeden içilir mi" sorusunu bir kez daha gündeme taşıdı.
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Bursa Bölge, 2017.02.23 10:04