DP'nin tek Büyükşehir Meclis Üyesi ve Orhangazi Belediyesi'nin muhalif üyesi Nurettin Çetin'in ilçenin kaynaklarının israfının önüne geçmek için mücadelesine devam ediyor.
İlçe içinde 27 dönüm bir yerin beton yığınına dönüşmesini şehre ihanet olarak gördüklerini belirten Çetin; " Sayın Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın son günlerde dilinden düşürmediği bir konu var. Ne diyor Erdoğan, yaşam alanlarınızı betonlaştırmayın. Bir önceki Büyükşehir Belediye Başkanı sayın Recep Altepe, Orhangazi'nin gerçeklerini bilmeden, 27 dönüm yanlış duymadınız tam 27 dönümü, 1 yıllık Orhangazi Belediyesinin bütçesine neredeyse denk gelen bir rakamla, öz kaynaklarımızı kurutarak, tüm çağrılarımıza rağmen bu tartışmalı projeyi başlatılmıştı. İlçenin tek nefes alacağı, 24 saat canlılığını koruyacağı alan, bazı odakların kışkırtmaları nedeni ile Kültür Merkezi ve Ticaret Alanı yapılmak sureti ile ilçenin göğsüne hançer saplanmak istenmektedir. Hala vakit geçmiş değildir. Biz Kültür Merkezi yapılmasın demiyoruz ki; Orhangazi Belediyesinin çürümeye terk ettiği Gölpark'ı tadilat masrafı ile Kültür Sarayına çevrilip, şuan yapılan ve yerin altındaki asfalt seviyesinde tamamlanan otoparkın üstü toprakla örtülüp, tekrar ağaçlandırılarak geniş bir kentpark yapılsın diyoruz. İlçe içinde belediyenin bulunduğu alan ve çevresi Kent Meydanı için kamulaştırılarak, civarında ticari alanların oluşturulacağı bir alan yaptırılmak isteniyor. Oysaki belediyenin bütçelerinden bir kuruş çıkmadan, mülkiyeti belediyeye ait olan, bizim sunmuş olduğumuz proje ile ilçenin yeşili bol meydanı, atıl durumda olan bir yatırımı tekrar canlanacak.Tasarruf için her türlü tedbiri alan yeni Büyükşehir Başkanımız sayın Alinur Aktaş'ın akli-selim karar alarak bu çağrımıza el vereceği kanaatindeyiz." Dedi.
SABİHA GÖKÇEN YOLU ÇİLE DOLU!
Çetin, yeni başkan seçilen ve 16 aylık perfonması öncesi bir çok radikal kararlar alarak, vatandaşların gönlünde yer alan Büyükşehir Belediye Başkanı Alinur Aktaş'ı en kısa zamanda Orhangazi'ye davet ederek yatırımları kontrol etmesini isteyen Çetin; " Bakın şehrimizde 2 havalimanı olmasına rağmen bizler Sabiha Gökçen'e mahkum olduk. Bursa için utanç verici olan bu durum için iktidar ve muhalefetin hiç bir dinamiği birleşip doğru bir adım atamadı. Bursa'yı Sabiha Gökçen'e bağlayan siyasi idare ne yaptı!. Bursa Terminalinden, İstanbul Kurtköy aktarmalı Burulaş'ın Sarı Otobüsleri ile kordon bağı ile bizi istemimiz dışında uzun kilometreli yolculuğa mahkum etti. Şehrin kuzeyinde oturan Orhangazi, Gemlik, İznik sakinleri önce Bursa Terminaline gelerek, İstanbul'a gitmek zorunda kalıyorlar. Çünkü yeni yapılan Çevre Otoyolu, bu ilçelerimizden geçmiyor. Dön baba dönelim misali. Yol üzerinde bir çok dinlenme tesisi var. Buralardan ilçeler için aktarma yapılması mümkün. Bursa'nın göz bebeği Yenişehir ve Yunuseli Havalimanları bizim için çok önemli bir değerdir, kaybedilmesine müsade edilmemelidir. Bu kazanımlar için çok büyük bedeller ödedik. Her iki havaalanını işlerlik kazanılması için gerekirse, Bursa Havayolları A.Ş.'yi kuralım. Bursa'nın gücü buna yeter. Ortak akılla yapamayacağımız hiçbir şey yok! O yüzden sayın Aktaş'ı bir an önce sorumluluk alanı olan 17 ilçeyi karış karış dolaşması için çağrıda bulunuyorum." Dedi.
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Bursa Bölge, 2017.11.20 12:26