Bursa Emlak Müşavirleri Odası Başkanı Erdal Çelebi, Nisan ayı kira artış oranlarının yüzde 29,88 olarak belirlenmesinin ardından konuyla ilgili açıklama yaptı. Çelebi, (TÜİK) Türkiye İstatistik Kurumu'nun doğru açıklamaları zamanında yapmadığını söyledi.
CANSU ÖZDEMİR / BURSADA BUGÜN
Bursa Emlak Müşavirleri Odası Başkanı Erdal Çelebi, Nisan ayı kira artış oranı yüzde 29,88 olarak belirlenmesinin ardından ülke geleni ve Bursa'da yaşanan mülk sahibi ve kiracı arasında yaşanan sorunlara değindi. Çelebi, yer sahibi ve kiracının arasında yaşanan sorunlar hakkında bakanlığın acil eylem planı yapması gerektiğini söyledi.
Nisan ayı kira artış oranı yüzde 29,88 olarak belirlenmesinin ardından pek çok mülk sahibi fiyat artırımına gittiği görülmekte. Oturdukları evin fiyatına zam yapılmasını istemeyen kiracılar ise mağduriyet yaşadıkları gözlemleniyor.
Mülk sahipleri ise açıklanan verilere baz alarak, kira artışı yapma yoluna giriyor. Dolayısıyla mülk sahibi ve kiracı arasında çıkan anlaşmazlıklar hukuksal sürece taşınma noktasına gelmekte.
Bursa'da da aynı tabloların yaşandığını ifade eden Bursa Emlak Müşavirleri Odası Başkanı Erdal Çelebi, konuyla ilgili şu sözleri aktardı; "TÜİK doğru açıklamaları zamanında yapmış olsa bu sorunların hiçbirisiyle karşılaşmış olmayacağız. Asgari ücret farkı, kiracı farkı, yükleselen fiyatlar arasındaki fark herkesi mutsuz eden bir tablo. Şu anda yer sahibi de kiracı da kendini koruma içgüdüsü ile saldırı halinde. Bir an önce konuyla ilgili bakanlığın acil eylem planı yapması lazım. Kiracıların, mal sahiplerinin mağduriyetini göz ardı etmeden bu sorunun çözülmesi gerek. Bizlere şu anda aşırı derede yansıyan hukuksal bir durum yok. Ancak insanların kendi arasında birbirlerini artık yavaş yavaş kırma eğilimine geçtiklerini görüyoruz. Mal sahibi hakkını ararken kiracı da oturduğu mülkünden bu şartlarda değil, süresi ve taahhütü bittiği zaman çıkmak istiyor. İki tarafı da anlayıp ona göre hamle yapmak lazım."
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Ekonomi, 2022.04.14 08:26