Özel Halk Otobüsleri birliği tarafından 65 yaş üstü ücretsiz taşıma hizmetini ekim ayından itibaren durdurma kararı alınmasına ilişkin Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Alinur Aktaş'ın, "Bursa'da böyle bir değişiklik söz konusu değildir" diye yaptığı açıklama Bursalı vatandaşlar arasında farklı bakış açısı getirdi. Bazı vatandaşlar tarafından ücretsiz ulaşımın kaldırılması reddedilirken, "65 yaş üstü için ücretli olmalı" görüşleri de mevcut.
GÜLSÜN ARSLAN / BURSADA BUGÜN
Vatandaş Bekir Yılmaz, 65 yaş üstü toplu taşımada ücretsiz ulaşımın ekonomik boyutlarına dikkat çekerek "Emeklilerin gelirinin kısıtlı olduğu düşünülürse, Başkanımız çok isabet bir karar almış. Zaten ekonominin gidişatı kötü, ulaşım derdi ile de aile bütçelerimizi daha da kısıtlamayalım. Alinur Aktaş'ın verdiği destek için teşekkür ediyorum. Sadece Bursa'da değil, diğer şehirlerdeki belediyelerin de bu duruma karşı çıkması gerek. Yaşlı biri, hastaneye gidip gelse 50 lirayı gözden çıkarması gerek. Belki hastanede masrafları olmayacak ama yolda karşılayacak. Ben 65 yaş üzeri vatandaşlar icin başkanımızın verdiği karara hak veriyorum" diye konuştu.
"ÜCRETSİZ TAŞIMA DEVAM ETMELİ ANCAK KISITLAMALAR GETİRİLMELİ"
Hikmet Yılmaz gibi bazı vatandaşlar ise yaşlıların toplu taşımayı gereken zamanda kullanması gerektiğini savunuyor. Ücretsiz taşımanın devam etmesi gerektiğini düşünen Yılmaz, ancak suistimali önlemek için kısıtlamaların getirilmesini öneriyor. Örneğin, gün içinde kullanımdan yararlanmanın sınırlanması ve yaşlıların yürüyüş yaparak hareket etmelerinin teşvik edilmesi gibi yaklaşımlar öneriyor. Yılmaz "Aslında ücretsiz toplu taşıma devam etmeli ancak bir kısıtlama da olmalı. Vatandaşlara gün için de gidiş - geliş için 6 kez kullanım hakkı vermek yerine 3'e indirebilirler. Çünkü suistimal edebiliyorlar. Yani yaşlılarımızın gerektiği zaman dışarı çıkması lazım. Şimdi şöyle bir şey var, vatandaş durakta binip iki durak sonra iniyor. Eğer ki sağlık sorunları yoksa yaşlılarımızın yürütmesinin onlar için daha sağlıklı olduğunu düşünüyorum" ifadelerini kullandı.
"65 YAŞ ÜZERİ İÇİN ÜCRETLİ OLMALI"
Bursalılar arasında Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Alinur Aktaş'ın 65 yaş üstü için ücretsiz toplu taşıma hizmetini kısıtlamama kararına ilişkin başka bir vatandaş da farklı bir görüşünü ifade etti. Vatandaş Demirhan "Ben 73 yaşındayım. Ama 65 yaş üzeri vatandaşlar için toplu taşımanın ücretli olması taraftariyim. Çünkü 65 yaş üzeri kişiler, gerekli gereksiz otobüse biniyor. Gençler ve talebeler ise binemiyor. Bu yüzden ücretli olmasını istiyorum. Örneğin kendi semtlerinde camii olmasına rağmen otobüse bir durak için binerek Ulucamii'ye geliyor. Özellikle öğlen veya akşama doğru, tam yoğunluğun olduğu saatlerde kullandıkları için bu sefer gençlerimiz zor durumda kalıyor. Ellerinde çantaları ile ayakta bekliyorlar" diye düşüncelerini paylaştı.
Bursa Bölge, 2023.08.20 12:58