Bursa'nın Yıldırım İlçesine Bağlı Demetevler Mahallesi'nde 15 atın barındığı ahırlar ekipler tarafından 3'ncü defa yıkıldı. Ahırların üstüne çıkarak yıkımı engellemek isteyen vatandaşların tüm çabasına rağmen ahırlar kepçeyle yıkıldı. Mahalleden bir şikayet gelmemesine rağmen ahırların yıkıldığını ifade eden at sahipleri, "At beslemenin yasak olduğunu söyleyerek ahırlarımızı yıkıyorlar. Soğuk havalarda bu hayvanlar ölür" diyerek sitem ettiler.
MEMET CAN YEŞİLBAŞ / BURSADA BUGÜN
Bursa'nın Demetevler Mahallesi'nde bulunan ahırlar 3'üncü defa ekipler tarafından yıkıldı. Atların barınacağı bir yer gösterilmesini talep eden mahalle sakinleri, kış aylarında hayvanlarının ölmesinden endişe ediyor.
Kış aylarında atların soğuktan öleceğini belirterek mağdur olduklarını ifade eden Doğan Göçük, "Özel mülke üzerinde yaptığımız ahırlarımız yıkıldı. Hayvanlarımızın çile çekmemesi için yıkılan ahırlarımızın tekrar yapılmasını, bir daha yıkılmamasını istiyoruz. Bu nasıl hayvan severlik?" diye konuştu.
"ATLAR BU KIŞI SOĞUKTA GEÇİRECEK"
Göçük, "Bizim yapacak başka işimiz yok, mecburen atlarla hurdacılık yapıyoruz. "Bu atları burada tutamazsınız" dediler ve yıktılar. Ahırlar hakkında bir şikayet olmadığı söylendi ancak yine de yıktılar. Soğuk havalarda atlarımız ölecek. Bize bir çözüm göstersinler bu hayvanları nasıl koruyacağız.
10-15 civarı atımız var. Atlarımız soğuk havaları dışarıda geçirecek. Atlarla sadece hurdacılık yapıyoruz. Başka bir gelirimiz yok. Bir gelirim varsa atlarım alıp götürsünler, tek kazancımızı atlarla kazanıyoruz.
"SOĞUKTAN ATIM ÖLDÜ"
Mağdur olduğunu ifade eden Yıldırım Kırbıyıklı ise, "Benim atım öldü, muhtarımızın da haberi var. Muhtarla görüştük, "Atlarımız sokakta kalıyor, ölecekler" dedik. Bizleri anlamak istemediler. Ölen atıma 15 bin lira para vermiştim. Ahırlarımız 3 kere yıkıldı. Yıkıldıktan 3 gün sonra atım öldü. Madem atların burada durması yasak, bizlere bir yol göstersinler" ifadelerini kullandı.
"BİZE YER GÖSTERİLSİN ATLARIMIZA ORADA BAKALIM"
İnsanların başka bir geçim kaynağı olmadığına dikkat çeken Süleyman Göçük, "Buradaki insanlar okuma yazma bilmiyor. Hurdacılıkla ve kağıt toplayarak para kazanıyorlar. Atlar olmazsa bu insanlar açlıktan ölürler. Okuryazar olmadıkları için fabrikalar kabul etmiyor, ehliyet alamıyorlar, at kullanmaya mecburlar. Atlarımız ölmemesi için bir yardım istiyoruz. Ahırlar 3 kere yıkıldı, yine yaptık. Atlarımıza bir yer gösterilsin orada bakalım onlara bunu istiyoruz" dedi.
Bursa Bölge, 2023.01.12 11:31