Emekli Sen Bursa Şube Başkanı Günay Onayman, Türkiye'de 11 milyon, Bursa'da ise 450 bin emeklinin nitelikli sağlık hizmetine ulaşmadığını belirterek, "Sosyal devlet ve eşitlik ilkesinden yararlanmak istiyoruz" dedi.
Rabia DENİZ/BURSADABUGUN.COM
Türkiye'de 11 milyon Bursa'da ise 450 bin emekli, nitelikli sağlık hizmeti alamıyor. Hükümetin sağlık alanında yaptığı yenilikler ve Sağlıkta Dönüşüm programı çerçevesinde yapılan değişikliklerin emeklileri de etkilediğini belirten DİSK'e bağlı Emekli Sen Bursa Şube Başkanı Günay Onayman, emeklilere uygulanan kesintilerin yeniden gözden geçirilmesi gerektiğini söyledi. Devlet hastanelerinde aldıkları hizmetlerle katkı payı ve ilaç alımında artan maliyetleri karşılayamadıklarının altını çizen Onayman, özel hastanelerde ise tedavi olamadıklarını vurguladı. Sağlık hizmetindeki sıkıntılara Bursa Tabip Odası ve Bursa Eczacı Odası ile birlikte çözüm arayacaklarını belirten Onayman, "Çalışma Bakanlığı emeklileri aldatma çabası içine girmiş durumdadır.Destek primi kesintileri nedeniyle gaspa uğruyoruz. Ek kesintilerle ikinci sınıf vatandaş olduk. Bu kesintileri son günlerde daha fazla yaşar olduk. Sosyal devlet ve eşitlik ilkesinden yararlanmak istiyoruz" diye konuştu.
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Bursa Bölge, 2013.12.20 17:59