Tüm Özel Halk Otobüsleri Birliği (TÖHOB) tarafından Türkiye genelinde tüm özel halk otobüslerinin her ayın 1'i ile 4'ü arası ücretsiz yolcu taşıyacağı açıklandı. Peki Bursa'da bu uygulama nasıl olacak? Bursa Özel Halk Otobüsleri Odası Başkanı Sadi Eren Bursada Bugün'e açıkladı.
SİMLANUR İNCE / BURSADA BUGÜN
Geçtiğimiz aylarda özel halk otobüslerini ücretsiz olarak kullanan 18 farklı grup hakkında artık ücretsiz olmayacağına dair bir karar alınmıştı. Geçtiğimiz gün de Tüm Özel Halk Otobüsleri Birliği sadece her ayın biri ile 4'ü arasında 18 farklı grubun ücretsiz taşınabileceği açıklandı. Bu uygulamanın Bursa'da olup olmayacağına dair Özel Halk Otobüsleri Odası Bursa Şube Başkanı Sadi Eren Bursada Bugün'e açıkladı.
"18 FARKLI GRUBU ÜCRETSİZ TAŞIMAYA DEVAM EDECEĞİZ"
Oda Başkanı Eren, Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Alinur Aktaş ile 2018 yılında bir protokol imzaladıklarını ve bu protokol kapsamında 18 farklı grubun ücretsiz bir şekilde taşınmaya devam edeceğini vurguladı.
"BÜYÜKŞEHİR DESTEĞİNİ KESERSE BU MALİYETLERİ KARŞILAMAMIZ MÜMKÜN DEĞİL"
Maliyet artışlarının çok fazla olduğundan bahseden Eren, "Büyükşehir desteğini kesmediği sürece biz yolcularımızı ücretsiz taşımaya devam edeceğiz. Ama Büyükşehir desteğini keserse bunu karşılamamız mümkün değil. Protokol anlaşmamız şu anda devam ediyor. Kesilmediği müddetçe yolcularımız bir mağduriyet yaşamayacak" şeklinde konuştu.
"BU PROTOKOL KARŞILIĞINDA AKTAŞ'IN DA BİZDEN BİR İSTEĞİ OLDU"
Eren, Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Alinur Aktaşla imzaladıkları protokol anlaşması karşısında Aktaş'ın da otobüsçülerden bir isteği olduğunu belirterek, "Alinur Bey'in bizden bir isteği oldu. 'Hiçbir durakta yaşlılarımız, yolcularımızı almadan geçmeyeceksiniz. Herkese saygılı davranacaksınız. Kimse mağduriyet yaşamayacak' şeklinde istekte bulundu" dedi.
Bursa Bölge, 2023.10.17 10:19