Bursa'nın Osmangazi ilçesine bağlı Çarşamba mevkiinde Hocahasan Mahallesi 3 Alan Sokak'ta ikamet eden mahalle sakinleri, Çarşamba'nın çöp ve çöplerin beraberinde getirdiği pirelenme sorunu olduğunu Bursada Bugün'e aktardı. Vatandaşlar, yabancı uyruklu kişilerin mahalleye gelmesiyle birlikte bu problemlerin oluştuğunu dile getirirken bir an önce bu sorunlara çözüm üretilmesi noktasında talepte bulunuyor.
SİMLANUR İNCE / BURSADA BUGÜN
Bursa'nın Osmangazi ilçesi, Çarşamba mevkiinde uzun süredir sığınmacı sorunuyla mücadele veriliyor. Çarşamba Hocahasan Mahallesi 3 Alan Sokak sakinleri ise bu problemden bezmiş durumda. Yabancı uyrukluların mahalleye taşınmasıyla, çöp sorunun arttığını belirten vatandaşlar, temizlik olmadığı için pirelenmenin başladığını dile getiriyor. Mahalledeki çöp ve pirelenme sorununa değinen vatandaş bir an önce bu problemin çözülmesi için talepte bulunurken diğer bir vatandaş ise mahallede hırsızlık sorunu olduğunu anlattı.
"BIKTIK"
Yıllardan beri Çarşamba'da bitmeyen bir çöp sorunu olduğunu ifade eden Melih Öztürk, "Yıllardır bitmeyen bir sorun var. Çöpler ve çöplerin beraberinde getirdiği pire sorunu. Yabancı uyruklu kişilerin yerlere attığı ekmek kırıntıları. Yabancı uyrukluların sesleri, gürültüleri. Bunlardan dolayı bıktık. Ben mahallemizin temiz kalmasını en azından bir ilaçlama yapılmasını istiyorum.
"TEMİZLİK YAPILIYOR AMA YETERSİZ KALIYOR"
20 yıldır Çarşamba bölgesinde ikamet eden Melih Öztürk, "Yabancı uyruklular gelmeden önce mahallemizde böyle bir sıkıntı yoktu en azından daha temizdi. Etrafta baharat kokusu dediğimiz değişik kokulardan yoktu. Mahallede kavga, gürültü yoktu. Artık burada Türk esnafımız da kalmadı. Yerli insanımızda burada oturmuyor, kaçıyor. Defalarca belediyeye şikayette bulundum. Bizzat Mustafa Dündar ile de görüştüm. Her gün gelip temizlik yapılıyor fakat yetersiz kalıyor çünkü detaylı bir temizlik yapılmıyor. Yaz başından beri de temizlik olmadığı için pirelenme sorunu başladı. Kendi evimi ve apartmanımı pirelenme probleminden dolayı ilaçlatmak durumunda kaldım" dedi.
"KENDİLERİNE GÖRE BİR DÜNYA KURDULAR BURAYA"
Yabancı uyruklulardan şikayetçi olduğunu ileten bir diğer vatandaş, "Ben 2008'den beri Çarşamba'da ikamet ediyorum. Afganlılardan, Suriyeliler'den hepsinden şikayetçiyim. Mahallemizde her gece hırsızlık sorunu oluyor. Kimin yaptığı bulunmuyor, parmak izi yok. Kimin girdiğini bilmiyoruz. Örgütlenmiş durumdalar. Biz burada yaşayanlar olarak köşeye sıkıştırılmış durumdayız. Suriyeliler bu mahalleye yerleşmeden önce bu şekilde sorunlarımız yoktu. Kendilerine göre bir dünya kurdular buraya" ifadelerini kullandı.
Bursa Bölge, 2023.08.09 09:02