BAOB Oditoryum Salonu'nda TMMOB Bursa İKK organizasyonundan 'Su' temalı panelde Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Alinur Aktaş'a Bursa medyası ve katılımcılardan sorular geldi. Aktaş, Uludağ Alan Başkanlığına dair açıklamada bulundu.
ERCAN ÇALIŞIR / BURSADA BUGÜN
Bursa'da düzenlenen 'Su Gereksinimlerinin Karşılanması: Gelecek Öngörüleri' panelinde Başkan Aktaş kendisine yöneltilen soruları cevapladı.
TMMOB Bursa İl Koordinasyon Kurulu'nun organize ettiği Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Alinur Aktaş, Osmangazi Belediye Başkanı Mustafa Dündar, Yıldırım Belediye Başkanı Oktay Yılmaz, Nilüfer Belediye Başkanı Turgay Erdem, akademik odaların başkan ve yöneticilerinin katıldığı BAOB'da gerçekleşen 'Su Paneli'nde Bursa medyası ve katılımcılardan Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Alinur Aktaş'a Bursa'da su kullanımı ile ilgili sorular geldi.
Alan Başkanlığı sorusuna cevap veren Alinur Aktaş, "Uludağ'dan Bursa'nın haberi yok. BURFAŞ tesisi yaptık oraya. Ekmek arası sucuğu 250 liraya satarlarsa böyle bir tesis yaparız tabii ki.
Uludağ için bazı kurumların orada yetkisi var. Ben de araştırdım. Örnek alan başkanlıkları var. Başkanı da vali değil. Oraları imara açalım demiyoruz. Büyük Otel'in olduğu yer için yatırımcı çekmeye çalıştık fakat kimse gelmedi. Uludağ'ın alt yapısını komple biz yaptık. Herhangi bir yatırım yapmak için bilmem hangi kurumdan izin almaya çalışıyoruz. Alan Başkanlığının artısı eksisinden daha çoktur diye düşünüyorum" diye konuştu.
Yeni sanayi bölgelerine izin verecek misiniz sorusuna ise, "Ofsayta düşecek adam değilim. Beni bu şehirde sanayi düşmanı ilan ettiler. Bursa'da asla sanayi olmasın demek paranoyadır. Sanayiciye sorarsanız sanayi ister. Gence sorarsanız yenilikçi, teknolojik bir şeyler ister.
Biz neye göre karar vereceğiz. Otomotiv konusunda çok ciddi alt yapımız var. Plansız sanayilerin planlıya dönüşmesini istiyorum. Benim söylemediğim laflarla bana çakan köşe yazarları var. Benimde çok umrumda değil. İşine gelen sanayi dostu, işine gelmeyen sanayi düşmanı ilan ediyor beni.
Yer altından vampir gibi su çeken kuruluşlar var. Bunu kim yazdı? Neler söylediniz 30 senedir?" şeklinde cevap verdi.
Çınarcık Barajı için kaynak var mı sorusuna karşılık, "DSİ 20 senede bu barajı ancak bitirir. Biz 2 senede yapacağız. Projeleri DSİ bize tesis etti. Yakın süreçte imalatına başlıyoruz. 3 milyar liralık bir iş. 80-90 kilometre isale hattı ile gelecek. 2 arıtma, 4 depo var. Birkaç sene içinde su konusunu kapatalım istiyorum. Şehir büyüyorsa tedbirli olmamız lazım. Dosab atık suyun yüzde 30'unu dönüştürüp kullanıyor. TOSAB farklı yerlerdeki boyahanelerin taşınması için yapıldı. 25 senedir var olan bir muhabbet. Hala faal değil. Bunları hayata geçirebilmek lazım artık" ifadelerinde bulundu.
Son olarak Başkan Aktaş derin kuyular ile belirli kriterler var mı sorusuna, "Belki kriterleri var. Belirli sanayi kuruluşları su kuyusu açıp ciddi şu çekiyor. Nilüfer Çayı 40 senedir kirleniyor. Bizim dönemimizde olan bir durum değil. BUSKİ kirletmiyor fakat yatırımın çoğunu biz sağladık. Önümüze bir proje çıktı. Suyun rengi çok kötü ama suyun temizliği kriterlere uygun bazı yerlerde. Nilüfer çayının pırıl pırıl olması tüm şehri sevindirir. Bunun denetlemecisi biz değiliz. Tertemiz olmasını bizde çok istiyoruz" cevabını verdi.
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Bursa Bölge, 2022.12.28 18:37