Bursa Mühendis Kadınlar Derneği (BUMKAD), bu yıl üçüncüsünü gerçekleştirdiği Dünya Kadın Mühendisler Günü Konferansı'nı 'Mühendislikle Güçlenen Dünya' teması ile düzenledi.
CEREN SÜMBÜL - MAHMUT VURAL / BURSADA BUGÜN
Bursa Mühendis Kadınlar Derneği (BUMKAD), bu yıl üçüncüsünü gerçekleştirdiği Dünya Kadın Mühendisler Günü Konferansı'nı 'Mühendislikle Güçlenen Dünya' teması ile Podyum Davet'te gerçekleştirdi. Konferansa Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Mustafa Bozbey, Nilüfer Belediye Başkanı Şadi Özdemir katıldı.
BUMKAD Yönetim Kurulu Başkanı Ülfet Öztürk kısa tanıtım videosunun ardından konferansın açılış konuşması gerçekleştirdi. Öztürk, "Mühendislik, insanlık tarihinin en eski mesleklerinden biri olup, toplumların gelişiminde ve modern dünyanın şekillenmesinde merkezi bir rol oynamıştır, Yüzyıllar boyunca mühendisler bilim ve matematik ilkelerini kullanarak yenilikçi çözümler üretmiş ve medeniyetlerin ilerlemesine katkıda bulunmuştur. Bugün, mühendisliğin bu köklü geleneği, yapay zekanın sağladığı devrim niteliğindeki imkanlar ile birleşerek yeni bir çağın kapılarını aralamaktadır. Biliyoruz ki yapay zeka mühendislik dünyasında muazzam bir değişim potansiyelini oluşturacaktır. Tarihten günümüze ilklere imza atmş öncü mühendis kadınların sadece bir kısmının dünyamıza neler kattığını hep beraber izledik, daha yüzlerce mühendis kadın bilgilerini, yeteneklerini , buluşlarını bizlere sundu. Ve bugün dünyanın daha iyi bir yer olması için de çalışmalarına devam ediyorlar. Bursa Mühendis Kadınlar Derneği olarak altını çizdiğimiz ilk konu mesleğimizin cinsiyetleştirilmesi algısını ortadan kaldırarak kız çocuklarımızın STEM alanına yönlenmesini sağlamak ve böylece Kadın Mühendis Sayısının arttırılmasına destek olmaktır. Bununla beraber toplumsal cinsiyet rolleri nedeni ile sahadan ayrılan kadın mühendislerimizin tekrar sahalara , mesleklerine dönmelerini sağlamayı bir görev bildik. Toplumsal cinsiyet rolleri ve mesleğin cinsiyetleştirilmesi konusunda 100 yıl öncesinden bir örnek paylaşmak istiyorum. İlk kadın mühendislerimizden Melek Erbul hanım bir röportajında gazeteci Hikmet Ferudun Es tarafından kendisine yöneltilen 'Yapacağınız köprülerden erkekler emniyet edip geçer mi? Sorusuna 'Benimki tamamıyla hesap işidir, ölçü işidir. Hesap ve ölçü doğru olunca artık emniyet meselesi kalmaz' cevabını vererek, konunun kendisinin cinsiyetiyle bir ilgisi olmadığını açıkça söyler" dedi.
"18 KADIN MÜHENDİSİMİZİ TEKRARDAN SAHALARA DÖNMESİNİ SAĞLADIK"
Öztürk, BUMKAD'ın 5 yaşında genç bir sivil toplum kuruluşu olarak etki alanı yüksek çalışmalara imza attığını açıkladı. Öztürk, "Bu 5 yıl içinde oluşturduğumuz faaliyet raporumuzdan verileri sizinle kısaca paylaşmak isteriz. Türkiye'nin tüm ünv lerdeki kadın mühendis adaylarımıza dokunuyoruz, destek veriyoruz Kutup Yıldızım projesi ile 100 Kadın Mühendis adayımızın yolculuğuna eşlik ettik , kesişen yollarımızı ayırmıyoruz, sahadan ayrılan 18 kadın mühendisimizin tekrar sahalara dönmesini sağladık, Bursa'da başlattığımız liselerde Geleceğin Meslekleri ve Fütürizm seminerlerimiz ile bu yıl 1870 öğrencimize dokunduk. 11 Kadın Mühendisimizin TEV&BUMKAD burs fonu destekleri ile burslarını karşılıyoruz. BUMKAD bugün 105 üyesi ve 12 kurumsal üyesi ile büyümeye devam ediyor, yaptığımız faaliyetlerimiz sadece bizlerin çabası ile değil bugün bu salonu dolduran bize güvendiklerini gösteren sizler ile beraber oluyor. Bize verdiğiniz destekler için ve bizimle olduğunuz için minnettarız" şeklinde konuştu.
"YAPAY ZEKANIN YÜZDE 55 İSTİHDAM SAĞLAYACAĞI GÖRÜLÜYOR"
Öztürk, "Bu desteğin değişen dünyada ne kadar hayati olduğunu, nasıl bir anlam yarattığınızı raporlarla da açıklamak isterim. Geçtiğimiz günlerde Google Türkiye Yapay Zeka Raporu yayınlandı, raporda Türkiye'de 17 Milyonluk işgücünün yüzde 4'lük kısmının Yapay Zekanın hayatımıza girişi ile beraber tamamen ortadan kalkacağı belirtiliyor, yüzde 40'lık işgücümüzün ise hiç etkilenmeyeceği belirtilmiş. Türkiye'nin önümüzdeki 10 yıl içinde GSMH 'sında yüzde 5 yapay zeka kaynaklı büyüme öngörsü ve buna bağlı olarak yüzde 55 istihdam yaratılacağı belirtiliyor. Dünya Ekonomik Forumu 98 Milyon yeni mesleğin hayatımıza gireceğini ve bu yeni mesleklerin yüzde 75 inin STEM temelli olacağını söylüyor, Türkiye'de bilişim teknolojileri eğitiminde kadın oranımız yüzde 1,6 teknoloji girişimcilerimizin sadece yüzde 5 'i kadın. Okullarımızda STEM alanında devam eden kız çocuklarımızın oranı her gün daha da düşüyor. Demek istediğimiz şu ki STEM temelli gelişen bu dünyada kadınlarımız, kız çocuklarımız STEM'den ve dünyadan uzaklaşıyor. Kadınlarımızın STEM alanında eğitimlerini almaları bugün bir zorunluluktur, kadınlarımızın istihdama katılmaları günümüz dünyasında artık bir zorunluluktur. STEM temelli eğitim kavramı, kadınların teknoloji ve inovasyonda desteklenmesi konusu süreli bir proje kavramı olmaktan çıkmalıdır. ,Tüm karar vericiler bir araya gelerek kalıcı aksiyonları almak ve çözümleri yaratmak zorundadır" dedi.
"YÜZ GÜLDÜREN PROJELERİMİZ VAR"
Nilüfer Belediye Başkanı Şadi Özdemir, kapıdan girdiği andan itibaren müthiş bir enerjinin kendisinin karşıladığını belirterek genç mühendisleri burada görmekten mutluluk duyduğunu belirtti. Özdemir, "16 Mayıs 1919 yılında iki gemi vardı. Geminin biri İngiliz gemisiydi. Onlar nüfus sayısında kadınları saymıyordu. Birde Bandırma vardı. Seçme ve seçilme hakkı verilmiş kadınlar bulunuyordu. Buradaki kadınların bandırma vapuru yolcusu olduğunu biliyorum. Ekonomi içerisinde mühendis kadınlarımız katkılar sağlıyor ve sayıları giderek artıyor. Giderek hakimiyetlerini kurmaya başladıklarını görüyorum. Şu anki politika yaklaşımında cinsiyetçi ve kadını eve kapatılmaya çalışılıyor ama Nilüfer Belediyesi bu çerçevede ilerlemiyor. Nilüfer Belediyesi her zaman kadınları öncüleyen bir belediyedir. Türkiye'nin en prestijli belediyelerden biri olmuştur. Kadınların ile odaklanmaları, problem çözmeleri daha fazla. Bizler kadınların daha çok iş alanları olması adına kadın dernekleri kurarak çalışmalar yürütüyoruz. Çeşitli meslek edindirme etkiliklerimiz var. Yüz güldüren projelerimiz var. Ben her zaman sizlerin yanında olacağımı belirtiyorum" diye belirtti.
BUMKAD Yönetim Kurulu Başkanı Ülfet Öztürk, Nilüfer Belediye Başkanı Şadi Özdemir'e plaket takdim etti.
"KADIN MÜHENDİSLERİN DAHA FAZLA OLMASI ÖNEMLİ BİR DURUMDUR"
Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Mustafa Bozbey, BUMKAD'ı tebrik ederek konuşmasına başladı. Bozbey, "Mühendislik alanlarında kadınların mutkala olması gerektiğini bir kez daha paylaşmak istiyorum. Yapay zekanın giderek geliştiğini gözlemlediğimiz bir dönemdeyiz. Bir kesimimiz işsizlik konusunda kaygılanıyor. Üniversitelerin bu konuda yeni alanlar açması gerekiyor. Ama kullandığımız her şey, oturduğumuz sandalye dahi bir mühendislik hesabının sonucudur. Yaşamda kullandığımız her şey bir mühendislik hesabından ortaya çıkmıştır. Onun için ben burada sizlerin karşısında dünyanın her yerinde insanın yaşamını kolaylaştırmak için çalışan bütün mühendisleri yürekten kutluyorum. 'Mühendislikle Güçlenen Dünya' çok yerinde ve anlamlı bir konu olarak bugünün konusu. Kadın mühendislerin daha fazla işin içinde olması ve katkı sağlaması önemli bir durumdur. Bursa'mızın dirençli kent olması için oluşturulan projelerimizde kadın mühendislerimizin bakış açısı bizler için önemli. Gelecekte mühendislik alanında daha fazla kadın mühendislerinde yer alması için desteğimizi sürdüreceğimizi belirtmek istiyorum. Bir kez daha Dünya Kadın Mühendisler Gününüzü kutluyorum" dedi.
Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Mustafa Bozbey, Gökçe Yurdakul İleri'ye plaket takdim etti.
Bursa Bölge, 2024.06.26 10:08