Cumhurbaşkanı Gül, Ruhani ile ortak basın toplantısı düzenledi.
Cumhurbaşkanı Gül, Ruhani ile ortak basın topkantısı düzenledi. Cumhurbaşkanı Gül, 'Ekonomik olarak bu ziyaretin bir dönüm noktası olduğunu düşünüyorum' dedi.
İşte Gül'ün konuşmasından satır başları;
Bugün sayın cumhurbaşkanı aziz dostum sayın Ruhani ile hem baş başa hem de heyetler arasında verimli görüşmelerde bulunduk. Bir çok önemli anlaşmalar imzalanmıştır. Hedefimiz 30 milyar dolardır. Yarın iş adamları ile yapacağımız toplantıda teşviklerde bulunacağız.
Derin insani bağlarla kadim kültürel dostluğumuz var. Son yıllarda artan karşılıklı ilişkilerimiz, iki ülkenin de dostluğunu ileri düzeye taşımaktadır. Bugün yapılan toplantı ilişkilerimizin yükseldiği seviyeyi göstermek için önemlidir. Bugün çok önemli görüşmelerde bulunduk.
Ülkemizin bu husustaki tutumu da gayet açıktır. Kitle imha silahlarından arındırılmış bir Ortadoğu görmek istiyoruz. Bu konuda uluslararası kurumlara riayet edildiği sürece, nükleer enerjiden barışçıl anlamda faydalanmak hepimizin hakkıdır.
Ruhani'nin konuşmasında öne çıkan cümleler;
Bugün burada olmaktan son derece memnuniyet duyuyoruz. Cumhurbaşkanı Gül'e teşekkür ediyoruz. Türkiye bizim komşu ülkelerimiz arasında özel bir konuma sahip. Türkiye'nin sahip olduğu ayrıcalık ve imtiyazlardan dolayı önemli. Türkiye ile İran'ın çok özel jeopolitik konumları var. Biz bugünki görüşmelerimizde, geçen yılki ticaret hacmimizi iki katına artırmaya karar verdik.
Yatırım alanında anlaşmaya vardık, ayrı düşünüyoruz.
İran ve Türkiye, bölge ve İslam dünyası için önemli.
Nükleer konuyla ilgili ortak fikirdeyiz
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Güncel, 2014.06.09 13:22