Adana'da okula gitmek için dolmuş bekleyen 12 yaşındaki kız çocuğunu kaçırmak isteyen şahıs, çocuğun çığlık atması sonucu yakalandı. Vatandaş kamera görüntüleri sayesinde yakalandı. Ancak hakime "arkadaş olmak istedim" deyince serbest kaldı.
Edinilen bilgiye göre, olay merkez Seyhan ilçesine bağlı Şakirpaşa Mahallesi'nde meydana geldi. İddiaya göre, 12 yaşındaki H.D. okula gitmek için Şakirpaca Caddesi'ne gelerek dolmuş beklemeye başladı. Bu arada çocuğun yanına otomobil ile yaklaşan Fuat Y. (23), "Baban gitti gel seni okula ben bırakayım" diye teklifte bulundu. Ancak kız çocuğu kabul etmeyince otomobilden inip zorla araca bindirmek istedi. Bunun üzerine kız çocuğu çığlık attı. Kızın çığlığı üzerine çevredeki kahvehanedeki vatandaşlar olay yerine koşarak zanlıyı kovalamaya başladı. Bu arada diğer vatandaşlar da olayı polise haber verdi. Bu arada bir vatandaş da kaldırıma gelerek olayı izlemeye başladı. Bu olaylar olurken kız çocuğunun servisi gelince çocuk servise binip okuluna gitti. Bu anlar saniye saniye güvenlik kamerası tarafından kaydedildi.
Şahıs ara sokaklara girerek bir eve sığındı. Bu arada olay yerine polis, zanlıyı linç etmek isteyen vatandaşları sakinleştirdi. Zanlı ise bundan faydalanarak sığındığı evden kaçtı. Ancak tedbir alan polis zanlıyı mahalleden çıkmadan yakaladı. Zanlı emniyete getirilerek sorguya alındı. Hırsızlık, uyuşturucu kullanmak ve satmak, polise direnmek gibi suçlardan 13 kaydı olduğu öğrenilen zanlının sorgusunda "Kızla arkadaş olmak istemiştim, başka bir amacım yoktu" dediği öğrenildi.
"ARKADAŞ OLMAK İSTEDİM DEDİ", SERBEST KALDI
Öğle vakti anne Nazlı D, kızını almak için okula geldiğinde çocuk annesine yaşadıklarını anlattı. Anne de olayı babaya anlattı. Bunun üzerine aile bakkalın güvenlik kamerasına bakıp otomobili tespit etti. Öğleden sonra aynı şahsın mahallede dolaştığını gören aile ve vatandaşlar şahsa saldırdı bu arada olay yerine gelen polis, zanlıyı gözaltına aldı. Şahıs, sorgusunda olayı doğrulayıp arkadaş olmak istediğini söyledi. Zanlı sevk edildiği adliyede serbest bırakıldı.
TECAVÜZ ETMESİ YADA ÖLDÜRMESİ Mİ GEREKİYORDU?
Kamera görüntülerinin de ortaya çıkmasıyla son derece açık bir şekilde gözle görülen olay sonucunda zanlının serbest kalması başta ailesi olmak üzere büyük tepkiye yol açtı. Mağdurun annesi "o adamın kızımı illa öldürmesi mi gerekiyordu, bu nasıl hukuk" sorusu vicdanlarda cevap bulamadı.
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Güncel, 2014.06.02 11:48