Yaşayan ölüler birçok korku filminin vazgeçilmez bir unsuruyken, gerçek hayatta da benzer durumlar yaşanabiliyor.
İngiltere'de kendisini zombi sanan Graham adlı bir hastanın yaşadıkları oldukça ilginç. Beyninin öldüğünü düşünen adam, yemek yemeyi, sigara içmeyi ve konuşmayı bırakmış. Graham, koku ve tat alma duygusunu da kaybetmiş.
Doktorlar, Graham'ın Cotard Sendromu ya da Yürüyen Ölü Sendromu olarak da bilinen hastalığa yakalandığını tespit etmiş. Bu hastalık, ağır depresyon sonucu ortaya çıkıyor. Hastalığın kurbanları, uzuvlarını hissetmemeye başlıyor.
KENDİNİ YAKANLAR VAR
Doktorlar, Graham'ın hastaneye yatırıldığında beyin fonksiyonunun bitkisel hayattaki birininki kadar yavaş çalıştığını anlatıyor. Tedavi sonucunda hasta hayata geri kazandırılmış.
Ancak herkes Graham kadar şanslı olmayabiliyor. Çok nadir görülen zombi hastalığı sonucu yemek yeme ihtiyacı duymadığı için açlıktan ölen insanlar olduğu gibi kendilerini yakanlar da var.
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Dünya, 2013.05.27 09:43