İspanya'nın Zamora kentine bağlı Peleas de Abajo köyü, 4,6 milyon avroyu bulan borcuyla İspanya'nın en fazla borcuna sahip köyü oldu.
''Bu da İspanya'nın Züğürt Ağa hikayesi'' dedirten köyde yaşanan olaylar, insanı hayrete düşürüyor.
32 yıldan uzun bir süredir ilk annesi daha sonra kendisi köyün belediye başkanlığını yapan Marcelo Jurado, 2011 Mayıs ayında yapılan yerel seçimleri kaybedince yeni gelen yönetimin ortaya çıkardığı 4,6 milyon avroluk borç sonrasında köye giremez hale geldi. Zaten köy dışında yaşayan Jurado, üyesi olduğu ve şu anda İspanya'da iktidarda olan Halk Partisi'nden de kovulurken, belediye başkanlığı sırasında köyde annesinin adını verdiği caddenin ismi de değiştirildi.
AA muhabirine özel demeç veren, Peleas de Abajo'nun yeni Belediye Başkanı Felix Roncero Garrote, ''Bu borcu 500 yılda bile kapatamayız. Nedeni çok açık çünkü borcumuzu ödeyecek bir gelirimiz yok ve faizle birlikte borç her geçen gün daha da büyüyor'' dedi. Asıl işi hayvancılık olan Garrote, borcun 2,7 milyon avrosunun bankalara, geri kalanının ise Sosyal Güvenlik Kurumu ve belediyeye mal ile hizmet veren firmalara olduğunu söyledi.
Öte yandan tüm bunların yaşandığı Peleas de Abajo'da köylülerin sessiz kalmayı tercih etmesi de dikkati çekti.
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Dünya, 2012.03.01 12:53