Bursa'da ilik bağışı yapmak isteyen 3 vatandaş, karşılaştıkları durum karşısında şok oldular. Bağışı yapmak için Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi Hastanesi'ne giden hayırsever vatandaşlar, bağışladıkları ilik kan örneğini kendileri kargoyla gönderdi.
Mesut DEMİR/BURSADABUGUN.COM
Bursa'da izledikleri bir televizyon programında ilik nakli bekleyen küçük bir kızın ilik bulamamasındaki çaresizlikten etkilenen 3 hayırsever vatandaş, ilik bağışı yapmaya karar verdi. Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi Hastanesi'ne ilik bağışı için başvuran hayırsever vatandaşlardan kan örneği alındı. İlik nakli için vatandaşların kan örneklerini inceleyen Türkiye'de tek yer olan İstanbul Üniversitesi Tıp Fakültesi Hastanesi İlik Bankası'na gönderilmesi gerekiyordu. Kan örnekleri alan hastane personeli, kan örneklerini sararak vatandaşların İstanbul Üniversitesi Tıp Fakültesi Hastanesi İlik Bankası'na kargo ile göndermelerini istedi.
KAN ÖRNEKLERİNİ KENDİLERİNE VERDİLER!
Özel sektörde çalışan Servet Dilsiz, yaşadıkları karşısında şok olduklarını belirterek, "Televizyonda bir programda bir çocuğun acil iliğe ihtiyacı olduğunu, eğer ilik bulunmazda hayatını kaybedeceğini duyunca çok etkilendik. Aynı işyerinde çalışan 3 arkadaş Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi'ne gittik. İlik bağışında bulunmak istediğimizi söyledik. Bize, 'Biz bu ilikleri burada test etmiyoruz. İstanbul Üniversitesi'ne yolluyoruz. İstanbul Üniversitesi eskiden kargo ücretlerini karşılıyordu, şimdi karşılamıyor. Kargoyu da kendiniz yollayacaksınız' dediler. Bizden 3'er tüp numune alıp, ruloya sardılar ve bize verdiler" dedi.
HAYIRSEVER VATANDAŞLARA ENGEL ÇIKARILIYOR
Kan numunelerini İstanbul Üniversitesi'ne kargo ile gönderdiklerini anlatan Servet Dilsiz, şunları kaydetti; "İstanbul Üniversitesi'ni aradığımızda kargo ücretlerini eskiden karşıladıklarını ancak daha sonra bu uygulamayı kaldırdıklarını söylediler. Dünyada ve Türkiye'de bu kadar ihtiyaç varken, bu konuda donore olmak isteyen insanlara bu olayı daha çekici hale getirmek varken, önüne setlerin çıkmasına şaşırdık. Belki bu olaydan sonra Bursa'da bundan sonra ilik nakli ile ilgili harekete geçilir."
"DEVLETİMİZ BU DURUMA EL ATMALI"
İlik bağışında bulunan Serhat Selamet ise, ilik sıkıntısı çeken kızın durumundan etkiledikleri için ilik bağışlamak istediklerini ifade ederek, "Belki herhangi bir vatandaşa iliğimiz uyar da, bir hayır işlemiş oluruz diye düşündük. Uludağ Üniversitesi'nde karşılaştığımız durum karşısında çok şaşırdık. Dünyada ve Türkiye'de ilik nakli çok az. Yaşadığımız karşısında insan ilik bağışı yapacaksa da yapmaz. 'Kan kargoda bozulmaz mı?' diye sorduk. 'Her hangi bir sıkıntı olmaz' dediler. Bu bir Tıp ayıbıdır. Devletimizin üniversite ile ya da kargo şirketleriyle anlaşıp bunların ücretsiz olarak gönderimi sağlanmalı. Bunu bağış yapan kişinin göndermesi çok saçma. Belki de dünyada ilk defa ülkemizde böyle bir şey var" diye konuştu.
TIP FAKÜLTESİ: UYGULAMA BÖYLE
Öte yandan Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi Hastanesi yetkilileri, yaşanan olayı doğrulayarak, "Bu konuda bizim yapabileceğimiz bir şey yok. İlik bağışlayan herkesin kan örnekleri alıp kendilerine veriyoruz. Onlar da İstanbul Üniversitesi Tıp Fakültesi Hastanesi'ne gönderiyorlar. Uygulamayı yapan İstanbul Üniversitesi Tıp Fakültesi Hastanesi'dir. Bizim görevimiz insanların kan örneklerini alıp yönlendirmek" dediler.
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Sağlık, 2012.04.09 08:48